اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان

برای اصلاح سبک های غلط زندگی باید تشکیلات فراهم شود

امام جمعه همدان گفت: برای اصلاح سبک‌های غلط زندگی باید ساز و کار و تشکیلات فراهم شود و متولی و مسئول مصوبات مختلفی که تصویب می‌شود را مشخص کنند.

برای اصلاح سبک های غلط زندگی باید تشکیلات فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در نشست تخصصی کمیته‌های شش‌گانه شورای فرهنگ عمومی همدان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: برای اصلاح سبک‌های غلط زندگی باید ساز و کار و تشکیلات فراهم شود و متولی و مسئول مصوبات مختلفی که در این خصوص در شورای فرهنگ عمومی تصویب می‌شود، مشخص شود.

وی ضمن تأکید بر اجرایی شدن مصوبات کمیته‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: موارد مختلف در خصوص سبک زندگی مورد نظر مقام معظم رهبری باید جمع‌آوری و احصا شده و در این مورد باید از نظر کارشناسان استفاده شود تا به ارائه راهکار بیانجامد.

نماینده ولی فقیه در همدان بر استفاده از نظرات و پیشنهادات نخبگان، متخصصان و اساتید و دانشمندان در خصوص سبک زندگی در جلسات مختلف کمیته‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان و مسئول کمیته سبک زندگی شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد این کمیته خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست‌گذاری و ارائه خط و مشی در کمیته سبک زندگی جلسات مختلفی برگزار شده و با 13 اداره در این خصوص مکاتبه کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه افزود: چاپ و تدوین جزوه سبک زندگی و توزیع آن در مراسم اعتکاف و تشکیل اتاق فکر سبک زندگی با حضور اساتید و نخبگان از جمله این اقدامات بوده است.

وی با یادآوری اینکه کار فرهنگی زمان‌بر است و نیاز به اعتبار دارد، افزود: موضوعات مختلفی پیرامون معماری شهری، پوشش، تغذیه، آموزش، هنر، شهروندی، محیط زیست، مصرف بهینه انرژی در این اتاق فکر مطرح شده است که در جلسات بعدی از ادارات ذیربط نیز دعوت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار و مسئول کمیته اقتصادی شورای فرهنگ عمومی استان نیز گفت: اگر قرار باشد مسئله‌ای به عنوان فرهنگ در سطح جامعه نهادینه شود به طور یقین باید ظرافت در کار و صبر و حوصله باشد.

حسن خیریانپور ادامه داد: فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف در سطح جامعه امری ضروری است و یکی از رسالت دولت‌ها جامعه‌پذیری و سیاست‌پذیری است و برای جامعه‌پذیر کردن افراد باید از ابتدا با بهره‌گیری از مکانیزم‌های مختلف شخصیت این فرد مطابق با نظام شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: در این زمینه دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و سایر دستگاه‌ها نقش فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف زندگی اجتماعی را دارند و در زمینه اقتصادی، صنعت، تولید و کشاورزی هم نیاز به فرهنگ‌سازی درست است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان خاطرنشان کرد: در زمینه‌های اقتصادی تنوع بسیار زیاد است و فرهنگ‌سازی در این زمینه نیازمند همدلی و مساعدت تمام دستگاه‌ها، بخش خصوصی و تک تک افراد است.

وی از دستگاه‌های مختلف خواست فهرستی از آسیب‌ها، مشکلات و تنگناهای موجود را تهیه و همراه با پیشنهادهای خود برای فرهنگ‌سازی در مقوله‌های مختلف اقتصادی ارائه دهند.

در پایان این نشست خسرو بیات، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورای فرهنگ عمومی همدان بر تشکیل جلسات کمیته‌های شش‌گانه شورای فرهنگ عمومی به صورت هفتگی تأکید کرد و گفت: پیشنهادات و مصوبات این جلسات در صحن علنی شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و مصوب می‌شود.

انتهای پیام/89003/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول