اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توصیه انتخاباتی پناهیان به مردم:

رئیس‌جمهوری انتخاب کنید که برای اصلاح ‌«سبک زندگی» گام بردارد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: سعی کنید فردی را انتخاب کنید که برای اصلاح سبک زندگی در جامعه تلاش کند.

رئیس‌جمهوری انتخاب کنید که برای اصلاح ‌«سبک زندگی» گام بردارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در همایش سبک زندگی و جوان که به همت بسیج ادارات، معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در سالن رازی بیمارستان فاطمیه برگزار شد، اظهار داشت: چون عمل در انسان بسیار تأثیرگذار است؛ از این رو، سبک زندگی اهمیت پیدا کرده، اما اگر در انسان اندیشه، عقاید و احساسات تاثیرگذارتر بود، سبک زندگی اهمیت چندانی نداشت.

وی افزود: علت اینکه در جامعه باید به طور خاص به اهمیت سبک زندگی پرداخته شود، اهمیت بیش از حد دو مقوله علم‌زدگی و عقیده‌زدگی در جامعه است.

استاد حوزه و دانشگاه تهران بیان داشت: برای آگاهی دادن به افراد و داشتن عقیده خوب، فرد باید از ظرفیت روحی سالمی برخوردار باشد و این امر جز با اصلاح رفتار امکان‌پذیر نیست.

پناهیان ادامه داد: یکی از نقص‌های ساختاری جامعه ما، بی‌توجهی به عمل در رفتار است.

وی با اشاره به آیه اول سوره «بقره» که می‌فرماید «این کتاب، متقین را هدایت می‌کند»، افزود: متقین کسانی هستند که بر رفتار خودشان کنترل داشته باشند؛ بنابراین کسی که نتواند رفتارش را کنترل کند، قابل هدایت نیست؛ به همین علت فرد در ابتدا باید رفتار و سپس افکارش را اصلاح کند.

استاد حوزه و دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: سبک زندگی در بخش‌های مختلف زندگی تأثیرگذار بوده و یکی از محورهای مهم که در سبک زندگی اهمیت دارد، ادب است.

پناهیان خطاب به مردم اظهار داشت: امروز باید در سبک زندگی خود اندیشه کنید و برای داشتن سبک زندگی بهتر ریشه‌های فرهنگی، قومی، بومی، و منطقه‌ای خود را مد نظر داشته باشید.

وی ادامه داد: در جای دیگر از قرآن آمده است که ما تقوا را به انسان الهام کرده‌ایم و همان الهام اولیه جای بسیاری از آگاهی‌ها را می‌گیرد؛ پس به انسان بگویید رفتارش را متقیانه انجام دهد.

استاد حوزه و دانشگاه تهران به بحث انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و افزود: رهبران و مدیران سیاسی کشور باید درک عمیقی از مسائل فرهنگی جامعه داشته باشند.

پناهیان به مردم توصیه کرد: سعی کنید فردی را انتخاب کنید که برای اصلاح سبک زندگی در جامعه نیز تلاش کند.

انتهای پیام/74004/ح/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول