اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار استان خبر داد

صدور مجوز 5 دستگاه آب شیرین‌کن در روستاهای هرمزگان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از صدور مجوز پنج دستگاه آب شیرین‌کن برای تامین آب شرب جمعیتی بالغ بر 19 هزار و 750 نفر از روستاهای شهرستان بندرلنگه خبر داد.

صدور مجوز 5 دستگاه آب شیرین‌کن در روستاهای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالحمید حمزه‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان داشت: این تعداد آب شیرین‌کن در روستاهای مجتمع مقام به ظرفیت تولید یک هزار و 400 متر مکعب در شبانه روز، مجتمع چیروئیه دو هزار مترمکعب، مجتمع پدل - لمزان یک هزار و 200 مترمکعب و مجتمع دیوان و حصینه یک هزار و 100 متر مکعب در شبانه روز کسب مجوز شده و به زودی از طریق مناقصه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی افزود: این روستاها خارج از محدوده بهره‌مندی از خط محرم هستند و نیز هزینه تمام دستگاه‌هایی که اخیرا مجوز احداث آنها صادر شده بالغ بر 41 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با بیان اینکه وجود دریا در هرمزگان یک ظرفیت است، اضافه کرد: احداث آب شیرین‌کن‌ها در هرمزگان تنها راهکار تامین آب شرب روستاهاست.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش منابع آب زیر زمینی و خشکسالی‌های پی در پی باید از ظرفیت آب دریا و چاه‌های آب شور استفاده کرد.

حمزه‌پور ادامه داد: در غرب هرمزگان به دلیل وجود گنبدهای نمکی و منابع آبی شور لزوم احداث آب شیرین‌کن‌ها بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

وی بیان داشت: 16 دستگاه در سطح استان مجوز احداث دریافت کرده اند که از این تعداد شش دستگاه در حال بهره‌برداری و مابقی درحال احداث است.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان یادآور شد: با راه اندازی این پنج دستگاه آب شیرین‌کن تعداد آب شیرین‌کن‌ها درسطح استان به 21 دستگاه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/88007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول