اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان مطرح کرد

صنعتی نبودن همدان عامل گرانی مسکن

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان گفت: یکی از عوامل گرانی مسکن در همدان نبود کارخانجات و صنایع مادر برای سرمایه‌گذاری و تولید در همدان است.

صنعتی نبودن همدان عامل گرانی مسکن

محمد قدیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه انجام معاملات در مشاورین املاک به صورت الکترونیکی تصویب شده، اظهار داشت: به زودی الکترونیکی شدن معاملات را به مشاورین املاک ابلاغ می‌کنیم. 

وی ادامه داد: مشاورین املاک برای اینکه آمادگی برای انجام معاملات به صورت الکترونیکی را داشته باشند، در یک دوره آموزشی سه ماهه شرکت می‌کنند که در این دوره آموزش مهندسی، حقوق و افزایش و ارتقاء سطح آگاهی افراد را انجام می‌دهیم.  

همدان دارنده رتبه نخست گرانی مسکن در کشور

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان در ادامه با اشاره به اینکه همدان رتبه نخست گرانی مسکن در کشور را دارد، افزود: شهر همدان محدودیت مکانی دارد و برخی از نقاط آن به دامنه کوه وصل شده و در واقع بن بست است.

وی اضافه کرد: همدان یکی از شهرهای مهاجرپذیر است و نبودن کارخانجات و صنایع مادر در استان که سرمایه‌ها به سمت تولید گرایش یابند همه این عوامل باعث افزایش و گرانی قیمت مسکن در همدان شده است.

قدیمی ابراز داشت: با بررسی‌های به عمل آمده قیمت مسکن در همدان با تهران برابری می‌کند و گرانی ملک در نسبت به دیگر استان‌ها و شهرهای همسایه خیلی بالا است. 

وی در ادامه به شرایط اعطای مجوز فعالیت مشاورین املاک اشاره کرد و یادآور شد: نخستین ملاک متأهل بودن فرد متقاضی، حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز دیپلم، گذراندن دوره آموزشی و داشتن مغازه از شرایط اعطای مجوز است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان تصریح کرد: مشاورین املاک بی‌سواد در سنوات گذشته مجوز دریافت کردند و برای تمدید مجوز که مراجعه می‌کنند از رده خارج و یکی از فرزندان و یا هر کس دیگری که شرایط داشته باشد را معرفی و به عنوان مباشر مجوز صادر می‌شود. 

فعالیت یک هزار و 100 مشاور املاک در همدان

وی در ادامه با بیان اینکه در سطح شهر همدان تعداد یک هزار و 100 مشاور املاک دارای مجوز فعالیت می‌کنند، بیان داشت: تنظیم قرارداد اجاره در تمام سطح شهر استاندارد است و در هنگام تنظیم قراردادها یک چهارم هزینه یک ماه اجاره را از دو طرف مستأجر و صاحبخانه به عنوان حق کمیسیون و شش درصد ارزش افزوده به مشاور املاک پرداخت می‌شود. 

قدیمی ادامه داد: نظارت و بازرسی از مشاورین املاک و ارائه اسناد و قراردادها به شکل یکسان از خدمات ارائه شده به مشاورین املاک است.

وی در پایان به قیمت مسکن در همدان اشاره کرد و اذعان داشت: ملک در منطقه استادان و متخصصین متری 5 میلیون تومان، پردیس متری 4 میلیون تومان، مهدیه متری 3 میلیون و 500 هزار تومان، شهرک مدنی متری 1.5 تا یک میلیون و 700 هزار تومان و شهرک فرهنگیان متری 1.5 تا 2 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.  

انتهای پیام/89019/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول