اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون اول رئیس جمهور

شبکه آبیاری و زهکشی سد رئیسعلی دلواری افتتاح شد

با حضور معاون اول رئیس جمهور، شبکه آبیاری و زهکشی سد رئیسعلی دلواری افتتاح شد.

شبکه آبیاری و زهکشی سد رئیسعلی دلواری افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، پیش از ظهر امروز در آیینی با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزرا و مسئولان ارشد استان بوشهر، شبکه‌های آبیاری و زهکشی سد رئیسعلی دلواری در شهرستان دشتستان افتتاح شد.

معاون اول رئیس جمهور در این آیین ابراز داشت: دولت نهم و دهم خدمات بسیار زیادی به مردم ارائه کرده و امیدوار هستیم رضایت خاطر مردم را فراهم کنیم.

محمدرضا رحیمی افزود: از تمام امکانات و توانمندی موجود برای بهبود خدمات‌رسانی به مردم بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را برای خدمات‌رسانی هدر نمی‌دهیم.

استاندار بوشهر نیز با اشاره به اهمیت سد رئیسعلی دلواری گفت: سد رئیسعلی دلواری از نوع بتنی دوقوسی با ظرفیت 695 میلیون متر مکعب در سال و آب قابل برنامه‌ریزی 510 میلیون متر مکعب از سال 86 آبگیری شد و هم‌اکنون نیز 334 میلیون متر مکعب آب پشت آن ذخیره شده است.

فریدون حسنوند افزود: توسعه 24 هزار هکتار اراضی کشاورزی در دشت‌های شبانکاره، سیامنصور، گلدشت و بویری و تامین حقابه اراضی حاشیه رودخانه حله و شبکه آبیاری زهکشی آبپخش از جمله اهداف سد رئیسعلی دلواری است.

وی گفت: عملیات اجرایی شبکه آبیاری زهکشی سد رئیسعلی دلواری از سال 83 آغاز و با تزریق اعتبار 750 میلیارد ریالی به عنوان یکی از طرح‌های مهر ماندگار به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، با تحت آبیاری قرار گرفتن این اراضی تولید در واحد سطح به 3 هزار کیلوگرم در هکتار افزایش و در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رونق اقتصادی منطقه نیز تاثیر مهمی دارد.

از آذرماه سال گذشته این شبکه به صورت آزمایشی آب‌اندازی شده و تست‌های طرح در تمام سازه‌ها و تاسیسات آبی انجام شده و از پایان سال گذشته تاکنون آماده بهره‌برداری بوده است.

انتهای پیام/2452/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول