اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین خبر داد

احیا و رهاسازی 3 بهله عقاب

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: دو بهله عقاب طلایی و یک بهله عقاب شاهی پس از حیا و حلقه‌گذاری، به دامان طبیعت بازگشتند.

احیا و رهاسازی 3 بهله عقاب

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین، علی‌آقا فرهادی اظهار داشت: این پرندگان شکاری به دلیل آسیب‌دیدگی در طبیعت و همچنین آسیب از سوی شکارچیان متخلف، از طریق علاقه‌مندان محیط زیست به اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین تحویل شده بودند که پس از چند ماه اجرای عملیات احیا و حلقه‌گذاری در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

فرهادی با بیان اینکه زیستگاه اصلی عقاب، مناطق کوهستانی و صخره‌ای است، تصریح کرد: در استان قزوین شش گونه عقاب شناسایی شده است که زیستگاه اصلی این پرنده مناطق تیراندازی و شکار ممنوع الموت، طارم سفلی و منطقه حفاظت شده باشگل است.

وی افزود: این پرنده شکاری به دلیل توان بالا در شکار پستانداران کوچک، خزندگان و جوندگان، در حفظ تعادل و کنترل جمعیت این گونه‌های جانوری نقش بسزایی دارد و شکار این نوع پرنده در برهم زدن این تعادل مؤثر است.

این مسئول از تمام علاقه‌مندان محیط زیست و طبیعت درخواست کرد در صورت مشاهده وحوش و پرندگانی که در طبیعت آسیب دیده‌اند، مراتب را در اسرع وقت به اداره کل یا ادارات و واحدهای تابعه محیط زیست قزوین اطلاع دهند تا نسبت به درمان و احیای این گونه‌ها اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/2667/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول