اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین خبر داد

بازدید رایگان مردم قزوین از موزه تنوع زیستی محمدیه

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین از بازدید رایگان مردم استان از موزه تنوع زیستی شهر محمدیه به مدت یک هفته خبر داد.

بازدید رایگان مردم قزوین از موزه تنوع زیستی محمدیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین، علی‌آقا فرهادی اظهار داشت: اول خرداد ماه با هدف افزایش آگاهی عمومی در خصوص اهمیت حفظ تنوع زیستی به عنوان روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده و به همین مناسبت، بازدید از موزه تنوع زیستی شهر محمدیه به مدت یک هفته رایگان است.

فرهادی با اشاره به شعار امسال روز تنوع زیستی با عنوان «آب و تنوع زیستی» گفت: ایران از سال 1375 به کنوانسیون تنوع زیستی سازمان ملل پیوسته و متعهد شده که در حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی تلاش کند.

وی تصریح کرد: استان قزوین علاوه بر صنعتی بودن، با داشتن مناطق طبیعی و منطقه حفاظت شده باشگل، منطقه تیراندازی و شکار ممنوع طارم سفلی، الموت و همچنین شکار و تیراندازی ممنوع آوج- آبگرم از لحاظ تنوع زیستی نیز دارای موقعیت مناسبی است.

این مسئول عنوان کرد: منطقه شکار و تیراندازی ممنوع آوج- آبگرم دارای گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، خرس قهوه‌ای، سیاه‌گوش، کل و بز وحشی ، کفتار، گرگ، شغال و پرندگان بومی همچون هما، عقاب طلایی، دلیجه و شاهین است.

فرهادی همچنین به موقعیت‌های زیستی خاص استان نظیر نزدیکی به پایتخت، استقرار صنایع کوچک و بزرگ و همچنین برقراری شاه‌راه ارتباطی شمال و شمال غرب کشور اشاره کرد.

وی گفت: چرای مفرط دام در زیست‌بوم‌های بارز و تغییر کاربری اراضی در مناطقی که سالیان متوالی، محل زادآوری گونه‌های جانوری بوده است، حیات وحش استان را با شرایط بسیار مهمی نظیر ثابت ماندن جمعیت آهو، کاهش جمعیت گونه حمایت شده «هوبره»، تهدید زیستگاه‌های حساس گونه‌های جانوری شاخص مانند پلنگ، سیاه‌گوش، خرس قهوه‌ای و کبک دری روبه‌رو کرده است که همگی عرصه را بر بقای گونه‌های گیاهی و جانوری و در نهایت تنوع زیستی تنگ کرده است.

انتهای پیام/2667/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول