اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تعطیلی جایگاه‌های سی.ان.جی در شوش/ صف‌هایی طولانی در انتظار سوخت‌گیری

دیر زمانی ا‌ست که جایگاه‌های سی.ان.جی شوش مدام تعطیل یا نیمه تعطیل هستند که این موضوع نارضایتی شهروندان، به ویژه تاکسی‌داران درون‌شهری را برانگیخته است.

تعطیلی جایگاه‌های سی.ان.جی در شوش/ صف‌هایی طولانی در انتظار سوخت‌گیری

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، شهرستان شوش با برخورداری از 200 هزار نفر جمعیت دارای وسعت جغرافیای بسیار زیادی است که این امر فاصله بین شهر و روستاها را از هم بیشتر می‌کند.

دیر زمانی است که جایگاه‌های سی.ان.جی شوش مدام تعطیل یا نیمه تعطیل هستند که این موضوع نارضایتی شهروندان و به ویژه رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری را به همراه داشته است.

شهرستان شوش در حال حاضر دارای سه جایگاه سی.ان.جی است که یکی در بخش شاوور، شهر الوان با فاصله 35 کیلومتری از شوش و دیگری یک جایگاه دو منظوره است که داخل شهر و دیگری جایگاه اختصاصی سی.ان.جی است که در کوی سلمان فارسی قرار دارد.

متأسفانه جایگاه‌های شهر شوش پی در پی به دلایل مختلف دچار خرابی و به طبع آن تعطیل می‌شوند و این امر به دفعات دیده می‌شود.

در حال حاضر نیز یک جایگاه جدید در حال ساخت است که از فروردین‌ماه قرار بود افتتاح شود ولی تاکنون افتتاح نشده است.

برای بررسی این موضوع به جایگاه CNG کوی سلمان فارسی می‌روم و با صف طولانی خودروها مواجه می‌شوم که در میان آن‌ها، تعداد زیاد تاکسی‌های زرد رنگ هم به چشم می‌خورد.

*صف‌های طولانی و درد دل شهروندان/ ساعت‌هاست منتظرم

برخی رانندگان تاکسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار می‌کنند: برای پر کردن مخزن گاز خودروهای‌مان باید مدت زمان زیادی در صف‌های طولانی بایستیم.

یکی از رانندگان تاکسی درون‌شهری اظهار کرد: ساعت‌هاست که برای سوخت‌گیری خودرو در این جایگاه در نوبت هستم.

وی افزود: همان طور که می‌بینید تعداد زیادی از تاکسی‌ها در صف گاز هستند، همین موضوع باعث می‌شود سرویس‌دهی به شهروندان با مشکل رو به رو شود.

یکی از شهروندان نیز که وانت‌بار کرایه‌ای دارد، بیان کرد: روزانه دو تا سه ساعت در صف نوبت گاز هستم.

امیری 32 ساله خاطرنشان کرد: استفاده از سوخت بنزین برایم مقرون به صرفه نیست به همین دلیل از مسئولان می‌خواهم مشکل جایگاه‌های سی.ان.جی را هر چه سریع‌تر برطرف کنند.

آل‌کثیر 28 ساله نیز از رانندگانی است که از روستای بیت طالب به مقصد شوش برای پر کردن مخزن گاز خودرویش می‌آید.

وی نیز چنین عنوان کرد: با پیمودن مسافتی طولانی برای استفاده از سوخت گاز و برگشت به شهر، مقداری از گاز مخزن مصرف می‌شود علاوه بر آن تردد در این مسیر نیز مشکلات خاص خود را دارد.

 

*افتتاح جایگاه سی.ان.جی بوعلی

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: به دلیل تعطیلی مکرر جایگاه‌های سی.ان.جی مشکلات فراوانی برای رانندگان خودروهای شهری به‌ویژه تاکسیداران ایجاد شده است.

سیدراضی نوری افزود: در همین زمینه تدابیر لازم اندیشیده شده و جایگاه سی.ان.جی بوعلی در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه این جایگاه سوخت در هفته جاری در شهرستان افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد، گفت: با افتتاح این جایگاه تا حدودی از مشکلات مردم کاسته می‌شود و صف‌های خلوت را جایگزین صف‌های طولانی جایگاه‌های سی.ان.جی کنیم.

افتتاح این جایگاه با اما و اگرهای مسئولان قرار بوده در فروردین‌ماه افتتاح شود ولی به دلایل نامعلومی پس از گذشت سه ماه هنوز راه‌اندازی نشده است.

*تجهیزات جایگاه‌ سی.ان.جی تأمین و ارسال شده است

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات جایگاه‌های سی.ان.جی شهرستان شوش به صورت مکرر پیگیری شده است.

نوری افزود: در همین راستا اقدامات لازم به‌منظور نصب خط لوله فشار قوی به طول حداقل سه کیلومتر تا جایگاه بوعلی شوش انجام شده است و باید هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل این جایگاه اقدام شود.

وی از ارسال تجهیزات این جایگاه خبر داد و گفت: تجهیزات این جایگاه‌ تأمین و ارسال شده است و باید هر چه سریع‌تر نصب و به بهره‌برداری برسند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از عدم هماهنگی مسئولان شهرستان انتقاد کرد و افزود: این عدم هماهنگی باعث شده که مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد شود و درخواست‌های مکرر مردم برای پایان دادن به این مشکلات را دو چندان کرده است.

جاده ترانزیتی اهواز ـ اندیمشک از کنار این شهرستان می‌گذرد و این امر باعث ورود بسیاری از وسایل نقلیه عمومی و شخصی خارج به شهرستان و به طبع افزایش سوخت‌گیری‌ها شده است؛ با توجه به قیمت بنزین و مقرون به صرفه نبودن این نوع سوخت برای رانندگان تاکسی‌ها و دیگر وسایل حمل‌ و نقل عمومی و شخصی، نیاز است که مشکل صف‌های طولانی سی.ان.جی در بسیاری از شهرهای استان خوزستان به‌ویژه شهرستان شوش رفع شود.

انتهای پیام/72001/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول