اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار انزلی خبر داد

افتتاح جایگاه سوخت CNG در انزلی

شهردار بندرانزلی از افتتاح جایگاه سوخت CNG در خیابان شهید فرهاد نیک‌بخش این شهر همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی (ع) خبر داد.

افتتاح جایگاه سوخت CNG در انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سید تقی موسویان در جلسه شهرداری این شهر افتتاح جایگاه سوخت سی‌ان‌جی خیابان شهید فرهاد نیک‌بخش واقع در بلوار آیت‌الله نجفی را یکی از پروژه‌های مهم شهرداری دانست.

وی اظهار کرد: این جایگاه با همت شهرداری به مناسبت میلاد مسعود علی (ع) و همزمان با سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر افتتاح می‌شود.

به گفته این مسئول، در گذشته خیابان شهید نیک‌بخش به دلیل وجود کانال روباز از لحاظ زیست‌محیطی و بهداشتی مشکلات فراوانی را برای اهالی آن منطقه به وجود آورده بود.

وی افزود: این خیابان با انجام پروژه عظیم لوله‌گذاری برای هدایت آب‌های سطحی، خاکریزی مسیر کانال، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت و نصب روشنایی و با هزینه‌ای بالغ بر 9 میلیارد و 125 میلیون ریال به یکی از زیباترین خیابان‌های بندرانزلی تبدیل شده است که در سالروز آزادسازی خرمشهر افتتاح می‌شود.

موسویان، با اشاره به جایگاه CNG جنب اردوگاه گل‌آور، اذعان کرد: مراحل آماده‌سازی جایگاه CNG متعلق به شهرداری انزلی است که از سال 1386 آغاز شد.

وی ادامه داد: با وجود تأمین برخی از تجهیزات مربوطه به دلیل خریداری نشدن بقیه دستگاه‌های مورد نیاز، فرسودگی امکانات موجود با گذشت زمان و سرقت برخی از آنها، جایگاه مذکور مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

شهردار انزلی خاطرنشان کرد: از سال گذشته در راستای آغاز عملیات آماده‌سازی این جایگاه با صرف هزینه‌ای بالغ بر 150 میلیون تومان اقدام به خریداری دوباره تعداد زیادی از دستگاه‌های مربوطه کردیم که امیدواریم در سالروز میلاد باسعادت حضرت علی (ع) شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

وی به اجرای فاز نخست احداث یادمان 408 شهید بندرانزلی به عنوان یکی از نمادهای این شهر اشاره کرد و از افتتاح آن به‌زودی در این شهر خبر داد.

موسویان افزود: این یادمان در سه فاز در بلوار قدس انزلی جنب بانک ملی روی دیوار 48 متری با ارتفاع چهار متر از سنگ گرانیت مشکی ساخته شده و تصاویر تمام شهدای انزلی و مشخصات آنها روی آن حک می‌شود.

وی برآورد اولیه احداث این یادمان را حدود 120 میلیون تومان عنوان کرد و یادآور شد: یادمان به نحوی طراحی شده که امکان برگزاری آیین‌های ملی، مذهبی و بزرگداشت شهدا با توجه به فضای وسیع محدوده آن وجود دارد.

به گفته این مسئول، در یادمان مذکور برای ورود به محوطه، طاق‌نمایی صورت عدد هشت به یاد هشت سال دفاع مقدس و برای جایگاه گلدان و آب‌نما و نورپردازی طراحی‌های خاصی شده است.

وی با بیان اینکه تمام افتخارات از فتوحات و ایثارگری‌هاست، متذکر شد: به همین منظور دستگاه‌های فعال در زمینه جبهه و جنگ دعوت می‌شود تا برای تکمیل و ساخت بهتر این یادمان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

موسویان احداث یادمان شهدای انزلی را اثری افتخارآمیز برای مردم این شهر دانست و تصریح کرد: با احداث این یادمان شهدای گرانقدر این شهر به صورت ستارگان آسمانی مورد بازدید عموم قرار می‌گیرند.     

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول