اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کمیجان:

جشنواره شعر مبعث در کمیجان برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کمیجان از برگزاری جشنواره شعر مبعث در این شهرستان خبر داد.

جشنواره شعر مبعث در کمیجان برگزار می‌شود

فضل‌الله باباخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این جشنواره به مناسبت عید مبعث و با حضور شاعران شهرستان 17 خرداد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره در سالن کتابخانه فخرالدین عراقی برگزار می‌شود و طی آن شاعران آخرین سروده‌های خود را پیرامون مبعث و شخصیت حضرت محمد (ص) قرائت خواهند کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کمیجان با بیان اینکه شعر و شاعری از جایگاه ویژه‌ای در ترویج آموزه‌های دینی برخوردار است، ‌عنوان کرد: بعد از ظهور اسلام شعر ابزاری برای کمال بشر و رساندن مفاهیم دقیق دینی و پله‌ای برای کمال و تعالی بوده و همچنان نیز محسوب می‌شود.

باباخانی افزود: شاعران در زمان اهل‌بیت (ع)، مفاهیم و معارف بلند دینی را در قالب شعر بیان می‌کردند و شعر به عنوان ابزاری در خدمت دین و کمال و تعالی انسان، نقش خود را به خوبی ایفا ‌کرده است و امروز نیز هنرمندان وظیفه دارند در این زمینه حرکت کرده و دست به تولید اثر بزنند.

وی تأکید کرد: جشنواره شعر به طور حتم می‌‌تواند محفل و فرصت بسیار مناسبی باشد تا شاعران توان بالقوه خود را به نمایش بگذارند و بتوانند به جایگاه شعر و ادبیات فارسی بیش از پیش کمک کنند.

انتهای پیام/87007/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول