اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر آمل مطرح کرد

ضرورت افزایش عمر ساختمان‌ها در شهرهای مازندران

رئیس شورای اسلامی شهر آمل گفت: عمر ساختمان‌ها باید در شهرهای مازندرن افزایش یابد.

ضرورت افزایش عمر ساختمان‌ها در شهرهای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدحسن روحی دوشنبه‌شب در دیدار با اعضای هیئت رئیسه نظام مهندسی آمل، با اشاره به اینکه ایران از کشورهای زلزله‌خیز دنیا به شمار می‌رود، اظهار داشت: با اضافه شدن سه سال به عمر ساختمان‌ها در بخش زیادی از سرمایه‌های ملی صرفه‌جویی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با رعایت اصول ساخت‌و‌ساز می‌توانیم از سوانح بکاهیم، افزود: توجه به این امر در مازندران می‌تواند تلفات را در زمان حوادث کاهش دهد.

وی با بیان اینکه نظام مهندسی می‌تواند در این زمینه کارگشا باشد، یادآور شد: حل مشکلات مهندسان در این زمینه می‌تواند، بناهایی مستحکم‌تر ایجاد کند.

شهردار آمل نیز در این نشست با اشاره به اینکه صدور پروانه الکترونیکی ساختمان در شهر آمل آغاز شده است، یادآور شد: در این زمینه اتوماسیون اداری برای تسهیل کارها صورت گرفته است.

احمد امیرسلیمانی با بیان اینکه رفع مشکلات حوزه شهری موجب ارائه خدمات حرفه‌ای در شهر می‌شود، افزود: این امر می‌تواند به ساختن شهری زیبا کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه نظارت بر روند ساخت‌وساز باید ساماندهی شود، تصریح کرد: این امر با همکاری و تعامل نهادهای مرتبط صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به سیاست‌های راهبردی شهرداری آمل در دو سال گذشته بیان کرد: کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و پایان کار از الزامات شهرداری در ماه‌های اخیر بوده است.

وی با اعلام اینکه در کنار اجرای پروژه‌های  عمرانی الکترونیکی کردن امور شهرداری را نیز دنبال می‌کنیم، متذکر شد: از مزایای این کار کاهش مراجعه‌های به شهرداری، کاهش تخلفات و کاهش زمان اجرای کار است.

امیرسلیمانی گفت: این امر موجب می‌شود تا برنامه‌ریزی برای توسعه شهری در زمان کمتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با اختیار قراردادن واحد مستقل برای الکترونیکی کردن تمام پرونده‌های ساختمانی در شهر، این امر به صورت کامل انجام می‌شود، اذعان کرد: این طرح از اهداف بلندمدت شهرداری آمل است.

انتهای‌پیام/86011/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول