اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی‌:

بناهای تاریخی 25 شهر مرمت و بازسازی می‌شود

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور گفت: بناهای تاریخی 10 شهر کشور در حال مرمت و بازسازی است.

بناهای تاریخی 25 شهر مرمت و بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احسان ایروانی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از کاروانسرای شاه عباسی به عنوان مجتمع فرهنگی رفاهی اظهار داشت: توجه به احیا و بازسازی بناهای تاریخی یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان میراث فرهنگی است چراکه حفظ و نگهداری این بناها به عنوان هویت تاریخی هر ملت است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشورمان ایران دارای تاریخی کهن بوده و در این دوران بناهای تاریخی بسیاری نیز احداث شده است لذا ما به عنوان میراث‌داران آن زمان باید در حفظ و نگهداری آثار و بناهای تاریخی کوشا باشیم و آنها را نسل به نسل به آیندگان انتقال دهیم.

ایروانی با اعلام اینکه کشورمان ایران دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوانی است افزود: حفظ و نگهداری درست از این آثار می‌تواند در جذب توریست و توسعه اقتصادی کشور بسیار موثر باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مرمت و احیای 300 بنای تاریخی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدامات از زمان تشکیل این صندوق تاکنون صورت گرفته است.

به گفته مدیر عامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور مرمت بناهای مرمت شده بیشتر در استان‌های اصفهان، قزوین، تبریز، شیراز، کرمان و یزد قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: صندوق احیا و بهره‌برداری از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرد و تا‌کنون با اقدامات تخصصی و با حمایت از سرمایه بخش خصوصی به احیا بناهای تاریخی کشور پرداخته است.

ایروانی ادامه داد: اکنون در 10 شهر تاریخی ایران مجموعه‌های تاریخی در حال مرمت، احیا و بهره‌برداری می‌باشد و براساس هماهنگی‌های به عمل آمده و برنامه‌ریزی‌ها 15 بنای تاریخی دیگر در کشور در حال واگذاری به منظور احیا و بهره‌برداری است.

به گفته ایروانی هفته آینده نیز بنای تاریخی باغ نمیر شهر تفت یزد با هزینه‌ای بالغ بر 12 میلیارد ریال بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول