اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تیم ملی سنگ‌نوردی استان زنجان:

مدال طلا و نقره آسیا به ورزشکاران سنگ‌نورد زنجانی رسید

سرپرست تیم ملی سنگ‌نوردی استان زنجان گفت: فرناز اسماعیل‌زاده و الناز رکابی از زنجان به ترتیب موفق به کسب مدال طلا و نقره در مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا شدند.

مدال طلا و نقره آسیا به ورزشکاران سنگ‌نورد زنجانی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سیدحمید صدیقیان بعدازظهر امروز در مراسم استقبال از سنگ‌نوردان استان زنجان اظهار کرد: سطح مسابقات آسیایی سنگ‌نوردی فاصله زیادی با مسابقات جهانی ندارد.

وی ادامه این داد: در این مسابقات اکثر فینالیست‌های جهان و قهرمانان آسیا به ویژه ورزشکاران کشورهای کره، چین، سنگاپور، اندونزی و قزاقستان حضور داشتند.

سرپرست تیم ملی سنگ‌نوردی استان زنجان با اشاره به اینکه ورزشکاران کشورمان در مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا موفق به کسب پنج مدال شدند، گفت: ورزشکاران زنجانی مدال اول و دوم این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

وی به دوره بعدی مسابقات سنگ‌نوردی اشاره کرد و اذعان داشت: مسابقات انتخابی نوجوانان و جوانان قهرمانی کشور در شهریور ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

صدیقیان ادامه داد: پس از برگزاری این دوره انتخابی، مسابقات آسیایی جوانان و نوجوانان آسیا در کشور سنگاپور برگزار می‌شود.

وی به تعداد کشورهای حضور یافته در مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا اشاره و تصریح کرد: در این مسابقات ورزشکارانی از 12 کشور قاره آسیا حضور داشتند.

سرپرست تیم ملی سنگ‌نوردی استان زنجان ادامه داد: در این مسابقات کشورهایی همچون قرقیزستان، قزاقستان، کره جنوبی، چین، چین طایفه و اندونزی حضور داشتند.

وی به کسب سه مدال طلا توسط ورزشکاران ایرانی در مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا اشاره کرد و اذعان داشت: سه مدال طلا مربوط به رشته‌های سر طناب، بولدرینگ و سرعت بوده است.

صدیقیان همچنین به کسب دو مدال نقره توسط ورزشکاران ایرانی در مسابقات سنگ‌نوردی آسیایی اشاره کرد و افزود: مدال نقره در رشته‌های بولدرینگ و سرعت بوده است.

وی به مدال اورال مربوط به مجموع سه رشته سرعت، سر طناب و بولدرینگ در مسابقات سنگ‌نوردی اشاره کرد و گفت: الناز رکابی از زنجان موفق به کسب کاپ دوم اورال و به عنوان نفر دوم آسیا شد.

سرپرست تیم ملی سنگ‌نوردی استان زنجان ادامه داد: همچنین فرناز اسماعیل‌زاده مدال طلای این مسابقات در رشته سرعت و مقام چهارم اورال را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه فینالیست‌های جوان با قدرتمندی زیاد به مسابقات فینال سنگ‌نوردی قهرمانی راه یافتند، گفت: این ورزشکاران موفق به کسب جایزه نقدی شدند.

صدیقیان ادامه داد: ورزشکاران جوان، نوجوان و نونهال استان زنجان در رشته سنگ‌نوردی از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار هستند.

انتهای پیام/73008/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول