اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کوهنوردی همدان خبر داد

شرکت 4 همدانی در اردوی تیم ملی سنگنوردی

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان گفت: بیست‌ و یکمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا به میزبانی تهران برگزار می‌شود که در لیست شرکت‌کنندگان اردوی تیم ملی نام چهار همدانی به چشم می‌خورد.

شرکت 4 همدانی در اردوی تیم ملی سنگنوردی

مهدی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس همدان درباره برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی آسیا به میزبانی ایران اظهار داشت: این مسابقات در ابتدا قرار بود در همدان برگزار شود اما به دلایلی که خودمان هم آن را نمی‌دانیم فدراسیون آن را به تهران واگذار کرد.

وی افزود: در سال گذشته مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان و جوانان در همدان برگزار شد و فدراسیون جهانی به علت برگزاری مطلوب این مسابقات، میزبانی مسابقات آسیایی بزرگسالان را نیز به همدان واگذار کرد اما بنا به دلایلی فدراسیون ایران این مسابقات را به تهران واگذار کرد.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان با بیان اینکه چهار نفر از همدان به اردوی تیم ملی ایران برای این مسابقات دعوت شده‌اند، بیان کرد: احمدرضا سلگی از نهاوند، گیتی صادقیان، فاطمه سلیمانی و نگار ورشوچی از همدان به این اردو دعوت شدند که این امر نشان از قدرت همدان در این زمینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته بیشتر ورزشکاران تیم ملی را ورزشکاران استان همدان تشکیل می‌دادند اما فعلاً وضعیت ما در حد خیلی خوبی نیست.

کرمی در خصوص سالن سنگنوردی همدان به خبرنگار ورزشی فارس همدان گفت: راه‌اندازی مجموعه سنگ‌نوردی فرهاد میرزاجانی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های سنگ‌نوردی کشور با بهره‌گیری از امکانات کامل تمرین، قرنطینه و مسابقه سرعت و سختی باعث پیشرفت این ورزش در همدان خواهد شد.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان تأکید کرد: فعلاً این سالن به صورت صد در صد تکمیل نشده اما اتمام آن آینده این ورزش در همدان را تضمین می‌کند.

کرمی درباره فعالیت شهرستان‌های همدان بیان کرد: نهاوند، ملایر، بهار و اسدآباد از شهرستان‌های بسیار خوب و فعال ما در این رشته هستند.

وی ادامه داد: امکانات این رشته در همه شهرستان‌ها خوب است و همه شهرستان‌ها دیواره دارند.

کرمی با بیان اینکه بانوان ما قوی‌تر از آقایان هستند، گفت: در حال حاضر ما طرح استعدادیابی را تنظیم کرده‌ایم و با پرورش نونهالان و نوجوانان در این رشته سعی داریم تا به گذشته خوب فعال همدان در زمینه این رشته ورزشی برگردیم.

گفتنی است، بیست‌ و یکمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از تاریخ اول تا سوم خرداد در شهر تهران و اردوی هماهنگی تیم ملی سنگ‌نوردی از تاریخ 21 تا 25 اردیبهشت 92 به میزبانی شهر زنجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89018/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول