اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

برخی می‌خواهند دوباره به جان رودخانه بشار بیفتند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بی‌برگشت خواندن مسیر ساماندهی رودخانه بشار گفت: برخی در تلاش هستند تا دوباره به جان رودخان بشار بیفتند و از سواحل آن برای تولید شن و ماسه برداشت کنند ولی این ممکن نیست.

برخی می‌خواهند دوباره به جان رودخانه بشار بیفتند

سید حسین صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه برخی‌ها قصد دارند تا دوباره به جان رودخانه بشار بیفتند و کارخانه‌های شن و ماسه را در ساحل این رود مستقر کنند، اظهار داشت: در بازی رانت‌خوارانه شن و ماسه‌‌ای‌ها متأسفانه هیچ مدیری حاضر به همکاری نبود و همه فشارها روی یک نفر بود.

وی ادامه داد: اکنون که می‌خواهیم شن و ماسه را قیمت‌گذاری کنیم نیز مدیری حاضر نیست این قیمت را شفاف و واقعی اعلام کند تا مردم متحمل فشارهای ناشی از این بازی نشوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این همه اشتیاق و تقاضا برای احداث کارخانه‌های شن و ماسه ناشی از همین ضعف‌های مدیریتی است که هنوز یک قیمت ثابت مشخص نشده است که اگر این اقدام صورت گیرد شاهد کاهش تقاضاهای احداث این واحدها خواهیم بود.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسئولان صنعت و معدن موظف هستند که راهنمایی‌ها و شفاف‌سازی‌های لازم را برای آینده بازار شن و ماسه در این استان و جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی متقاضیان انجام دهند، گفت: من نمی‌دانم این چه بازی است که شن و ماسه روی دست کارخانه‌داران باد کرده ولی یا آن را نمی‌فروشند و یا گران می‌فروشند.

صابری ادامه داد: این همه تولید شن و ماسه در این استان وجود دارد ولی باید مردم این همه گرانی را نیز تحمل کنند.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده هیچ شن و ماسه‌ای از خارج استان وارد نمی‌شود و گرانی‌های شن و ماسه در بازار کهگیلویه و بویراحمد هیچ استدلال و منطقی ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرب‌الاجل سازمان صنعت و معدن در آنالیز قیمت نهایی شن و ماسه خاطرنشان کرد: در مجموع از محل کارخانه‌ها تا شهر یاسوج که میانگین 30 کیلومتر فاصله دارد نباید ماسه رودخانه‌ای بیش از 73 هزار تومان و ماسه کوهی بیش از 84 هزار تومان به مردم تحویل داده شود.

به گزارش فارس، آنالیز قیمت شن و ماسه و حمل آن بعد از چندین بار اصلاح و تغییر بالاخره در ستاد تنظیم بازار این استان به تصویب رسید به طوری که به ازای هر تن در کیلومتر 110 تومان در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/82005/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول