اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

547 دفتر پیشخوان دولت در کرمان فعالیت می‌کند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان گفت: 547 دفتر پیشخوان دولت شامل 407 دفتر روستایی و 140 دفتر شهری در استان کرمان فعالیت می‌کند.

547 دفتر پیشخوان دولت در کرمان فعالیت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کریم مهرشاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: 400 فرآیند از مجموع 700 فرآیند دولت الکترونیک در ایران در استان کرمان شناسایی شده است که این فرآیندها در حال اجرا است.

وی ابراز داشت: استان کرمان به همراه استان یزد در سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات حائز رتبه سوم در کارگروه دولت الکترونیک شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان تصریح کرد: هیچ کدام از استان‌ها از نظر زیرساخت‌های دولت الکترونیک با استان کرمان قابل قیاس نیستند، اما به علت گستردگی استان کرمان در بهره‌برداری دستگاه‌های اجرایی از این بستر با مشکلاتی مواجه هستیم.

مهرشاد با بیان اینکه شناسایی فرآیندها و مشخص بودن مسیر یکی از مهم‌ترین اصول دولت الکترونیک است،‌ عنوان کرد: کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری با فراهم شدن امکانات اعتباری و ارایه آموزش‌های لازم محقق می‌شود.

رئیس کارگروه دولت الکترونیک استان کرمان گفت: سیستم ویدئو کنفرانس برای برگزاری جلسه‌ها و برنامه‌های آموزشی در هفت شهرستان کرمان، کهنوج، جیرفت، زرند، بافت، رفسنجان و سیرجان راه‌اندازی شده است.

مهرشاد ابراز داشت: استقبال مردم از طرح‌های دولت الکترونیک هنوز به حد مناسب نرسیده و باید در این زمینه فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی صورت گیرد، زیرا دولت الکترونیک موجب آسان‌سازی امور برای مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه دفاتر پیشخوان دولت یکی از پایه‌های دولت الکترونیک است، ادامه داد: 407 دفتر پیشخوان دولت روستایی و 140 دفتر پیشخوان دولت شهری در استان کرمان راه‌اندازی شده و به زودی 70 دفتر تک‌خدمتی هم به دفاتر پیشخوان دولت شهری تبدیل می‌شود.

معاون استاندار کرمان استقبال از دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک در روستاها را مطلوب خواند و اذعان داشت: مجوز دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک در روستاها با سهولت بیشتری صادر می‌شود، اما این مجوزها در شهرها با فراخوان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

این مسئول متذکر شد: صدور اسناد مالکیت در روستاها برای جلوگیری از زمین‌خواری، واگذاری فعالیت‌های قابل واگذاری دستگاه‌ها به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک، توسعه دولت الکترونیک و بهره‌برداری دستگاه ها از این زیرساخت از جمله خدمات دولت الکترونیک در استان کرمان است.

انتهای پیام/80019/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول