اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاریکاتوریست اصفهانی خبر داد

سرقت هنری در آموزشگاه‎های آزاد/ دستبرد به کاریکاتورها در روز روشن

کاریکاتوریست اصفهانی گفت: نظارتی بر آموزشگاه‎های آزاد که به آموزش هنر در اصفهان می‎پردازند، نیست و سرقت هنری در آنها به حد زیادی صورت می‎گیرد.

سرقت هنری در آموزشگاه‎های آزاد/ دستبرد به کاریکاتورها در روز روشن

شیوا جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با کاریکاتور می‎توان مباحث مختلفی را با نگاه ذره بینی به تصویر کشید و به مخاطب القا کرد، اما کاریکاتور در اصفهان به خوبی پرورش داده نشده است.

وی افزود: کاریکاتور زمانی می‌تواند حرفی بزند که نکته تازه‌ای برای گفتن داشته باشد، اما هنرمندان بیشتر به فکر کلیشه و کپی‌برداری هستند و کمتر به دنبال نوآوری در هنر می‎روند.

کاریکاتوریست اصفهانی گفت: تکرار و تقلید در کاریکاتور یعنی آلودگی در هنر که این امر به نفع هنرمندان نیست.

وی ادامه داد: آموزشگاه‎های آزاد که به آموزش هنر در اصفهان می‌پردازند، به طور عمده نظارت شده نیستند و سرقت هنری در آنها به حد زیادی صورت می‎گیرد و هنرمندانی که آثار آنها به سرقت رفته است راه به جایی ندارند زیرا نظارت بر آموزشگاه‎ها مطلوب نیست.

جوکار تصریح کرد: فضای سیاسی که هم اکنون در جامعه سایه افکنده است جای بسیاری برای کار هنرمندان عرصه کاریکاتور دارد اگر آنها این فضا را با حفظ سلامت برای حضور مردم در انتخابات آماده کنند.

وی اضافه کرد: هنرمندان باید در این برهه از زمان هوشیاری کامل داشته باشند و قدرت هنر کاریکاتور را در همه زمینه‎های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی به رخ بکشند.

کاریکاتوریست اصفهانی با بیان اینکه هنر کاریکاتور باید به جایگاه اصلی خود بازگردد، گفت: هنرمند کاریکاتوریست باید با جدیت وارد عمل شود و خود را به دور از وارد کردن قصد و غرض و احساسات معرفی کند.

انتهای پیام/63019/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول