اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند عرصه نقاشی:

مراکز دولتی در خرید و فروش آثار هنری مبادرت کنند

یک هنرمند عرصه نقاشی گفت: هم اکنون در بخش‌های خصوصی فروش آثار هنری صورت می‌گیرد، اما مراکز دولتی نیز باید به این امر مبادرت کنند.

مراکز دولتی در خرید و فروش آثار هنری مبادرت کنند

مژگان رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: اصفهان از پشتوانه فرهنگی و هنری محکمی برخوردار است و در دنیا نیز به یک شهر فرهنگی و هنری و با تمدن غنی معروف شده است.

وی افزود: اصفهان همچنین برای هنرمندان خود گنجینه هنری غنی دارد، اما از لحاظ توجه به این بار فرهنگی و هنری ضعیف عمل می‌شود.

استاد نقاشی اصفهانی گفت: اگر اصفهانی‌ها بدانند که این شهر دارای چه ارزش‌های است هرگز آن را رها نمی‌کنند و بیش از گذشته به بیان ارزش‌های آن می‌پردازند.

وی ادامه داد: هنرمندان کنونی علاقه‌مند هستند که سریع به نتیجه برسند و به همین دلیل کمتر به ارزش‌های هنری توجه دارند.

رئیسی گفت: مراکز دولتی و خصوصی که در اصفهان به پیگیری روند هنری شهر توجه دارند بسیارند، اما باید بیشتر به فضای هنری اصفهان توجه داشت و به آن پر و بال داد.

وی اضافه کرد: ارائه آثار هنری در اصفهان خوب است، اما باید بیشتر به بحث فروش آثار هنری توجه کرد، چرا که این امر به هنرمندان کمک بسیاری می‌کند، هم اکنون در بخش‌های خصوصی فروش آثار هنری صورت می‌گیرد، اما مراکز دولتی نیز باید به این امر مبادرت کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه باید قیمت‌های واقعی برای آثار هنری در گالری‌ها ارائه شود، گفت: اگر مراکز دولتی فروش آثار هنرمندان را پشتیبانی کنند و قیمت‌های واقعی توسط کارشناسان آثار هنری ارائه شود، وضعیت هنرمندان سروسامان می‌گیرد.

به گزارش فارس، نمایشگاه آثار مژگان رئیسی در گالری نقش خانه بر پا است که در این نمایشگاه 19 اثر در تکنیک اکرلیک و ترکیب مواد در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول