اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی ثروتی با فارس مطرح شد

جزئیات تایید صلاحیت نامزدهای رد شده شوراها در خراسان شمالی

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی جزئیات تایید صلاحیت دوسوم از نامزدهای انتخابات شورای شهر استان را در این هیئت تشریح کرد.

جزئیات تایید صلاحیت نامزدهای رد شده شوراها در خراسان شمالی

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه قبلاً صلاحیت این افراد در هیئت‌های اجرایی و نظارت رد شده که در این هیئت به تایید رسید، تصریح کرد: بر همین اساس در اسفراین از مجموع 9 نفر رد صلاحیت شده شوراهای شهر صلاحیت هفت نفر تایید و دو نفر هم بر اساس نظر این هیئت رد شدند.

وی همچنین شمار رد صلاحیت شدگان نامزدهای شوراهای شهر در شیروان را شش نفر برشمرد و گفت: از این تعداد صلاحیت چهار نفر در هیئت تایید و تقاضای دو نفر هم رد شد.

به گفته نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه سملقان، گرمه و راز وجرگلان در مجلس شورای اسلامی از مجموع 12نفر رد صلاحیت شده شوراهای شهر در مرکز استان نیز صلاحیت هفت نفر تایید و پنج نفر هم رد صلاحیت شدند.

عضو سه دوره شورای اسلامی بجنورد و یک عضو کنونی شورای شهر هم که در دوره سوم انتخابات شورا بالاترین رای را کسب کرده بودند، در بین رد صلاحیت شدگان قرار گرفته است.

ثروتی همچنین شمار افراد تایید صلاحیت شده مربوط به شهرستان مانه‌ سملقان که صلاحیت آن‌ها در هیئت‌های اجرایی و نظارت رد شده و در هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی تایید شد را شش نفر عنوان کرد.

وی اظهار کرد: صرفاً صلاحیت یک نفر از این شهرستان در این هیئت مورد تایید قرار نگرفت.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه سملقان، گرمه و راز وجرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: از مجموع هشت نامزد رد صلاحیت شده شورای شهری شهرستان فاروج هم، صلاحیت چهار نفر تایید و چهار نفر هم رد شد.

وی در مورد بررسی صلاحیت نامزدهای رد صلاحیت شده جاجرم هم گفت: دو نفر در این راستا اعتراض داشته که پس از بررسی صلاحیت این افراد در هیئت به تایید هیئت رسید.

ثروتی خاطر نشان کرد: سه نامزد انتخابات شورای شهر در شهرستان راز وجرگلان هم که صلاحیتشان در هیئت‌های اجرایی و نظارت تایید نشده بود با ارائه مدارک و مستندات توانستند تایید هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی را برای شرکت در انتخابات پیش رو بگیرند.

ثروتی از گرمه به عنوان تنها شهرستانی خراسان شمالی که هیچ نامزد رد صلاحیت شده نسبت به نتیجه بررسی‌ها اعتراضی نداشته، یاد کرد.

وی همچنین درباره نحوه اعتراض نامزدها به شورای مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اظهار کرد: افرادی که در شهر رد صلاحیت شدند می‌توانند اعتراض‌های خود را به هیئت عالی نظارت کشور اعلام کنند و افرادی که در روستاها رد صلاحیت شدند نیز می‌توانند به هیئت نظارت استان اعتراض کنند.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه سملقان، گرمه و راز وجرگلان در مجلس شورای اسلامی آغاز فعالیت‌های انتخاباتی را از 14 خرداد جاری برشمرد و گفت: کاندیداها هشت روز فرصت دارند فعالیت تبلیغاتی خود را انجام دهند.

ثروتی با بیان اینکه بررسی صلاحیت‌ها نامزدها با استعلام از مراجع چهارگانه صورت گرفت، از  مشارکت این مراجع به ویژه اداره کل اطلاعات، دادگستری قدردانی کرد.

به گزارش فارس خراسان شمالی هم‌اکنون دارای 18 شهر است که 52 درصد از جمعیت 867 هزار نفری استان را در خود جای داده است.

انتهای پیام/63002/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول