اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

فعالیت هنرمندان البرزی ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز گفت: فعالیت هنرمندان استان ساماندهی می‌شود.

فعالیت هنرمندان البرزی ساماندهی می‌شود

احد شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: استان البرز دارای توانمندی و ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف هنری به ویژه صنایع‌دستی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هنرمندان البرزی در بیش از 70 حوزه فعال هستند و آثار فاخر متعددی در زمینه‌های منبت کاری، سفالگری، سرامیک، نگارگری، نقاشی، صنایع‌دستی چرمی و چوبی و معرق‌کاری خلق می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز افزود: برای ساماندهی و توسعه کارهای هنری در استان نخستین گام این است که فعالیت‌های هنری را ساماندهی کنیم.

شریفی ادامه داد: در این حوزه کارهای مقدماتی صورت گرفته و هم‌اکنون برای بیش از 800 کارگاه هنری پروانه کار صادر شده است.

وی افزود: همچنین در طرح دیگری اقدامات لازم برای صدور کارت شناسایی ویژه هنرمندان فعال در استان البرز صورت گرفته و در گام نخست برای دو هزار هنرمند کارت شناسایی صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز تاکید کرد: هدف از اجرای طرح‌های مربوط به ساماندهی هنرمندان، حمایت از این قشر فرهیخته و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان البرز است و امیدواریم طرح‌های فوق بتواند گام موثری در رسیدن به این هدف باشد.

شریفی افزود: به عنوان نمونه هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی استان البرز که کارت شناسایی فوق را دریافت کرده‌اند، می‌توانند از حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار شوند.

وی در پایان گفت: همچنین در تلاش هستیم تا با رایزنی با بانک و موسسات مالی وام‌های پرداختی به هنرمندان البرزی را افزایش دهیم تا آنها برای تولید آثار فاخر هنری با کمبود نقدینگی مواجه نباشند.

انتهای پیام/2302/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول