اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پای پیاده

کاروان رهروان پیر جماران بیجار عازم مرقد امام راحل شدند

کاروان رهروان پیر جماران شهرستان بیجار پیش از ظهر امروز با پای پیاده برای تجدیدمیثاق با رهبر کبیر انقلاب عازم مرقد مطهر امام خمینی (ره) شدند.

کاروان رهروان پیر جماران بیجار عازم مرقد امام راحل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، پیش از ظهر امروز زائران اعزامی این شهرستان در قالب کاروان پیر جماران برای ششمین سال متوالی پای پیاده از بام ایران شهرستان بیجار عازم مرقد مطهر امام خمینی (ره) شدند.

این کاروان متشکل از 35 نفر از دلدادگان و عاشقان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) هستند که برای تجدید بیعت با آرمان‌های والای امام راحل و شهدا قصد دارند به مدت 8 روز مسافت 480 کیلومتری شهر بیجار تا مرقد امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب ایران را طی کنند.

زائران این کاروان 32 نفر مرد و 3 نفر زن هستند که با عشقی وصف ناشدنی پای پیاده عازم مرقد مطهر امام (ره) در تهران شدند.

این کاروان از شهرستان بیجار و شهر توپ آغاج با بدرقه فرماندار، امام جمعه، مسئولان شهرستانی و مردم برای بیعت مجدد با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی عازم مرقد امام راحل شدند.

این کاروان امروز در میان بدرقه گرم مردم به سوی حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی حرکت کرد تا همراه با میلیون‌ها نفر از مردم عزادار کشور و شیفتگان امام (ره) در سراسر جهان در مراسم سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) شرکت کند.

در این کاروان افزون بر مردان و زنان انقلابی، حضور نوجوانان و جوانان و یک دختر بچه 8 ساله که کوچک‌ترین و پیرمردی 57 ساله که بزرگ‌ترین عضو این کاروان بوده جلوه خاصی به جمع عاشقان روح‌الله بخشیده است.

مسئول این کاروان در حاشیه مراسم بدرقه زائران حرم امام راحل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار هدف از این اقدام فرهنگی و ورزشی را تجدید بیعت با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: با این عمل خودجوش می‌خواهیم به جهانیان ثابت کنیم که همچنان از اهداف  امام راحل و آرمان‌های انقلابی ‌ایشان پاسداری می‌کنیم.

ابراهیم آبرودفر افزود: کاروان پیر جماران شهرستان بیجار پیام‌رسان مردم شریف و ولایت‌مدار کردستان به محضر امام (ره) و مقام معظم رهبری هستند و تا همیشه پاسدار انقلاب و کشور خواهند بود.

این مسئول در بیان اثرات اعزام مردم به حرم امام (ره) به‌ مناسبت رحلت این عالم ربانی، گفت: افراد پس از بازگشت از این سفر در راستای خودسازی معنوی تلاش کرده و به نوعی درون خود را متصل به علوم دینی و معرفتی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به‌ عنوان مهم‌ترین چهره سیاسی و دینی در جهان شناخته می‌شود و مردم با الگوبرداری از این شخصیت والای جهان می‌توانند نسبت به ایجاد جامعه مدرن دینی بر اساس آموزه‌های انقلاب اسلامی گام بردارند.

آبرودفر اضافه کرد: امام خمینی (ره) با رهبری الهی و حکیمانه خود در شکل‌گیری، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش اصلی و مهمی را ایفا کردند و بیداری کنونی مسلمانان جهان مرهون رهبری حضرت امام خمینی (ره) و الهام گرفته از انقلاب اسلامی ماست.

این مسئول با بیان اینکه امام راحل با دم مسیحایی خود در کالبد ملت ایران دمید و ملت را از زیر سلطه دشمنان نجات بخشید گفت: امروز سرمایه عظیم انقلاب اسلامی میراث به یادگار مانده امام خمینی (ره) را در اختیار دارد که می‌طلبد، همگان مدافع این مکتب ارزشی و ولایی باشند.

مسئول کاروان اعزامی پیرجماران بیجار در پایان اظهار کرد: با رفتن به حرم مطهر امام راحل و شرکت در مراسم سالگرد رهبر انقلابی‌مان به جهانیان این پیام را می‌رسانیم که ما در خرداد‌ماه امسال نیز با حضوری پرشور و انقلابی پای صندوق‌های رأی با امام (ره) و رهبر معظم ایران اسلامی تجدید‌میثاق خواهیم کرد.

انتهای پیام/79015/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول