اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌‌عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان یک شبه دیزلی نمی‌شوند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان یک شبه دیزلی نمی‌شوند و یک پروسه زمانی بلند مدت برای تحقق این موضوع مورد نیاز است.

اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان یک شبه دیزلی نمی‌شوند

غلامرضا شیران امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مباحث مطرح شده در سطح شهر اصفهان مبنی بر دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌سوز موجود در سطح شهر اظهار کرد: در حال حاضر دنیا در حال حرکت به سوی استفاده از انرژی‌های پاک برای فعالیت وسایل حمل و نقل عمومی در سطح شهر‌ها است.

وی با بیان اینکه سمت و سوی جهان به این سمت است که از انرژی‌های نا‌پاک به سمت انرژی‌های پاک برود، اضافه کرد: انتقال از یک انرژی به نوع دیگر انرژی مستلزم برآورد دقیق از فن، ابزار و زمان کار، مباحث اقتصادی و زمان‌بندی در نظر گرفته شده برای انجام این اقدام است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر اصفهان با مشکل کمبود سوخت برای فعالیت اتوبوس‌های گاز‌سوز مواجه است، تصریح کرد: دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان سبب افزایش مشکلات زیست محیطی می‌شود و دیزلی شدن این اتوبوس‌ها در یک پروسه زمانی کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌سوز تهدیدی برای محیط زیست کلان‌شهر اصفهان است، ادامه داد: اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان یک شبه دیزلی نمی‌شوند و یک پروسه زمانی بلند مدت برای تحقق این موضوع مورد نیاز است.

شیران با بیان اینکه همچنین در حال حاضر مطالعات اولیه بر روی این موضوع صورت نگرفته است، تاکید کرد: مشخصات زیست محیطی سوخت‌های مورد استفاده وسایل حمل و نقل عمومی، انتقال این سوخت‌‌ها از یک انرژی به انرژی دیگر و تأثیر آن بر آلودگی هوا باید پیش از انجام هر اقدامی مورد مطالعه قرار بگیرد.

وی به یکی از راهکار‌های مورد نیاز برای رفع مشکل کمبود سوخت مورد نیاز برای فعالیت اتوبوس‌های گاز‌سوز در سطح شهر اشاره کرد و افزود: شهردار اصفهان و کابینه شهرداری باید درصدی از اعتباراتی را که برای اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌دهند را به رفع مشکل سوخت اتوبوس‌رانی اختصاص بدهند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول