اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گلستان گزارش می‎دهد

تشییع باشکوه شهدای حادثه تروریستی سامرا + تصاویر

تشییع باشکوه شهدای حادثه تروریستی سامرا ظهر امروز در گرگان برگزار شد.

تشییع باشکوه شهدای حادثه تروریستی سامرا + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پیکر پنج شهید حادثه تروریستی شهر سامرای عراق ظهر امروز بر دستان مردم شهیدپرور و ولایی استان گلستان و شهرستان گرگان تشییع شد.

این شهدا زائران اباعبدالله الحسین بودند که از دفتر فدک سیر گرگان عازم سفر کربلای معلی بودند و در شهر سامرای عراق مورد حمله تروریستی قرار گرفتند و در این حادثه پنج تن شهید و 17 تن میز مجروح شدند.

 

مدیر حج و زیارت استان گلستان در حاشیه این مراسم در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: کل عملیات انتقال شهدا، مجروحان و بازمانده‎های این حادثه با امروز شش روز به طول انجامید.

وی ادامه داد: این در حالی است که در استان‎های مشابه همچون آذربایجان‌شرقی و مازندران که با چنین حادثه‎ای روبه‌رو شدند عملیات انتقال بین 18 تا 21 روز به طول انجامید.

محمد شیخی خاطرنشان کرد: ما از دقایق اولیه با تشکیل تیم ویژه رسیدگی به این پرونده و تشکیل کمیته ویژه رسیدگی با محور فرمانداری گرگان تمامی دستگاه‎‎ها و نهادهای متولی پای کار آمدند و به شکر خدا با ارسال سریع مدارک و پیگیری‎های مجدانه کل عملیات انتقال امروز به پایان رسید.

وی افزود: این در حالی است که کشور عراق از روز پنج‌شنبه لغایت شنبه تعطیل است و اگر این تعطیلی نبود سه روزه این اتفاق می‎افتاد و کل انتقال نیز به صورت هوایی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین طهماسبی روحانی کاروان، یدالله فرضعلی، علی‌محمد زردکوهی و نرگس هراتی‌نژاد شهدای این حادثه تروریستی هستند که شهید هراتی‌نژاد و مشوق به روستای سرکلاته برای تشییع و تدفین در امامزاده روشن‌آباد، شهیدان حسین طهماسبی روحانی کاروان، یدالله فرضعلی به بندرگز منتقل شدند و شهید علی‌محمد زردکوهی در گرگان در قسمت شهدای امامزاده عبدالله گرگان دفن شدند.

انتهای پیام/83004/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول