اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بوشهری خبر داد

تاسیس اتحادیه صنفی چاپخانه‌داران فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از تاسیس اتحادیه صنفی چاپخانه‌داران این استان خبر داد.

تاسیس اتحادیه صنفی چاپخانه‌داران فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، احمد بوشهری در نشستی که با حضور مدیران چاپخانه‌ها در مجموعه فرهنگی هنری حافظ شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه تولیدات چاپخانه‌داران در ایام انتخابات باید نقش فرهنگی و دین‌محور خود را حفظ کند، نوید تاسیس اتحادیه صنفی چاپخانه‌داران در استان فارس را داد و اظهار داشت: هرچه به تکنولوژی نزدیک شویم هرگز از صنعت چاپ بی‌نیاز نمی‌شویم.

این مسئول فرهنگی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با حمایت از مدیران چاپخانه‌ها و زیرمجموعه‌های وابسته به چاپ و نشر موانع موجود در زمینه‌های تسهیلات بانکی، سهولت در مراحل صدور مجوز و نشست‌های کاربردی با سازمان صنعت و معدن برای دریافت همکاری را در حال پیگیری دارد تا از این طریق خدماتی را برای به‌روز کردن تکنولوژی و امور اقتصادی صنعت چاپ و نشر را در استان ادب‌پرور فارس دنبال کند.

بوشهری از استقرار و ضرورت چاپخانه‌ها در شهرک چاپ این استان خبر داد و اظهار کرد: قرار گرفتن این صنعت در حوزه فرهنگی نیازمند توجه ویژه دارد تا با علم و دانش لازم و بهره‌گرفتن از تغییر و تحولات روز جهانی چاپ بتواند تولید ثروت کند و از این ثروت در راستای خدمت‌رسانی به فارس و حتی استان‌های هم‌جوار نیز استفاده شود و محصولات و تولیدات خود را با کیفیت و سرعت و قیمت مناسب در اخیار قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، ابراز داشت: اگر فقط به مسایل ظاهری و مالی و بهره‌برداری‌های اقتصادی از صنعت چاپ توجه شود ممکن است در این مسیر دچار خطا و اشتباه شویم و برای رسیدن به خواسته‌های سفارش‌دهندگان خدای ناکرده به آبروی مومنی و یا شهروندی آسیب وارد کرده و در کارهایی که با عموم مردم سرکار داریم این لطمه جبران‌ناپذیر شود.

بوشهری در فرازی دیگر از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن به ایام ارتحال معمار سترگ انقلاب اسلامی ابراز داشت: حضرت امام خمینی (ره) با مدل و سبک مدیریت ویژه خود باعث شد تا دین دوباره به عرصه جامعه بازگردد و امروز شاهد آن هستیم که موج اسلام‌خواهی در حال فراگیری در جهان است.

وی بیان کرد: امروز در آستانه یک تحول عظیم یعنی انتخابات هستیم که برای ملت حرکت مبارک و فرخنده‌ای است تا از میان افراد صالح، اصلح‌ترین را انتخاب کنند و این خود بیان‌کننده حساسیت و دقت نظر در فعالیت و تولیدات چاپ و نشر دارد که اگر مواظب نباشیم و مراقبت نکنیم، گرچه مردم خود آگاهانه عمل می‌کنند اما ممکن است آدرس‌های غلط و یا دور از مقصد اصلی را نشان دهیم که در این صورت عملکرد دنیایمان ره‌توشه آخرت نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: باید منافع ملی را بر منافع گروهی و حزبی ترجیح دهیم و در بحث انتخابات دچار افراط و تفریط نشویم و فضای جامعه را بر هم نزنیم و از طریق چاپ و نشر بستری را فراهم کنیم تا باعث ترقی و رشد و بالندگی نظام و مردم و مملکت شود.

بوشهری با اهمیت برشمردن و پرداختن به اصول و ایجاد یک بستر فرهنگی خاطر نشان کرد: این بستر فرهنگی را باید در اختیار کسانی گذاشت که شایسته هستند و زمینه انتخاب را برای کسانی فراهم کنیم که باعث انتخاب اصلح شوند و با ایجاد یک فضای آرام و با روحیه برادری و راستی و محبت و احترام به رقابت پرداخته شود.

احمدرضانداف، در ادامه معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نیز با اشاره به اینکه فارس دارای قدمت 100 ساله در حوزه صنعت چاپ است، تصریح کرد: فعالیت 192 چاپخانه و زیرمجموعه‌های چاپ در استان فرهنگی فارس نشان از رونق تولیدات فرهنگی است که این خود نیازمند تحول و پیشرفت و تغییر در سبک و تکنولوژی به کار رفته را نمایان‌تر می‌سازد و امیدواریم با حضور مدیران این حرفه و صنعت و با رویکردی فرهنگی و دین‌محور اتحادیه صنفی چاپخانه‌داران در فارس بتواند هرچه سریع‌تر تشکیل و با رویکردهای ارزشی خود مسائل اقتصادی و صنفی این قشر تاثیرگذار را در جامعه به‌خوبی پی‌گیری و به اجرا درآورد.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول