اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش:

1300 مدرسه قرآنی در کشور فعالیت دارند

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش از فعالیت 1300 مدرسه خاص قرآن در کشور خبر داد.

1300 مدرسه قرآنی در کشور فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد بنیادی در جلسه شورای قرآن و عترت آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به بحث آموزش قرآن داشته و در این راستا طرح‌های بسیار خوبی را نیز به مرحله اجرا در آورده است.

وی تصریح کرد: امروز آموزش قرآن باید در راس برنامه‌های آموزشی قرار گیرد که وزارت آموزش و پرورش رسالت بسیار مهمی در این زمینه برعهده دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی ادامه داد: راه‌اندازی مدارس قرآنی که هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی به امر آموزش قرآن می‌پردازند، یکی از اقدامات ارزنده دولت در سطح کشور است که افزایش کیفی این مدارس به صورت جدی مورد توجه قرار دارد.

بنیادی با اشاره به فعالیت یک هزار و 300 مدرسه خاص قرآنی در کشور بیان داشت: این مدارس فعالیت‌های بسیار خوبی در امر آموزش قرآن دارند و در مدت دو سال آینده به پنج هزار مدرسه افزایش خواهند یافت.

وی گفت: در این مدارس آموزش قرآن کاملاً به شیوه قرآنی است و آموزش‌ها با استفاده از هفت کتابی که به بدین منظور چاپ شده، صورت می‌گیرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی با اشاره به طرح‌های وزارت آموزش و پرورش در زمینه امور قرآنی گفت: هم‌اکنون طرح در محضر قرآن در مدارس ابتدایی، همگام با قرآن در مدارس راهنمایی و قرآن‌پژوهی در مدارس متوسطه در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر 20 مدرسه خاص قرآنی در استان فعالیت دارند که علاوه بر این تعداد 175 مدرسه قرآنی نیز به ‌صورت فوق برنامه به آموزش قرآن می‌پردازند.

سیف‌الله کریم‌زاده افزود: از مجموع 20 مدرسه خاص قرآنی 19 مدرسه در مقطع ابتدایی و یک مدرسه در مقطع راهنمایی است و خوشبختانه تنها مدرسه قرآن در مقطع راهنمایی در سطح کشور در این استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/87012/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول