اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

حضرت زینب (س) جهاد اسلام را هدایت کرد

امام جمعه جیرفت گفت: حضرت زینب (س) جهاد اسلام را هدایت و رهبری کرده، قیام و نهضت امام حسین (ع) را به سرانجام رسانده است.

حضرت زینب (س) جهاد اسلام را هدایت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسگری در جمع معتکفان در این شهرستان با تسلیت ارتحال حضرت زینب (س) اظهار داشت: این بانوی بزرگوار با مسئولیت سنگینی که در عرصه سیاسی و نظامی داشته، جهاد اسلام را هدایت و رهبری کرده، قیام و نهضت امام حسین (ع) را به سرانجام رسانده است.

وی حضرت زینب (س) را به عنوان الگو و شاخص همه مسلمانان جهان اسلام دانست و افزود: باید تلاش کنید تا از این حجت‌های بالغه الهی در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی الگو بگیرید و سیره و سلوک ایشان را در زندگی خود پیاده کنید.

عسگری تصریح کرد: با توجه به اینکه خداوند میزبان معتکفان است، باید تلاش کنند تا از این مهمانی نهایت استفاده را ببرند و پس از اتمام این آیین در زندگی فردی و اجتماعی به عنوان الگوی دیگران قرار گیرند.

وی ابراز داشت: معتکفان باید با تحول در اخلاق و عبادت گذشته را جبران و آینده خود را تأمین کنند و این سرمایه ارزشمند و قوی را در زندگی به کار گیرند تا بتوانند، زندگی سعادتمندی در دنیا و آخرت داشته باشند.

عسگری عنوان کرد: جایگاه و مقام عبودیت بسیار والا و رفیع است و قابل قیاس با هیچ مقامی نیست به گونه‌ای که از مقام پیامبری نیز والاتر خوانده شده است، بنابراین معتکفان باید از این فرصت گرانبها نهایت استفاده را ببرند.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه بهترین پذیرایی از مهمانان خداوند اجابت دعای آنان است، بیان کرد: به همین دلیل می‌طلبد، معتکفان با دعاهای جهان شمول و فراگیر سرافرازی جهان اسلام را همواره مد نظر خود قرار دهند.

انتهای پیام/80001/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول