اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایران با کریدور ریلی به اقتصادجهانی متصل می‌شود

مدیرکل UIC: سال آینده ایران میزبان اجلاس «نفت، بندر، راه‌آهن» است

مدیرکل UIC با بیان اینکه سال آینده ایران میزبان اجلاس «نفت، بندر، راه‌آهن» است گفت: ایران با کریدورهای ریلی در منطقه خاورمیانه به اقتصاد جهانی می‌تواند متصل شود.

مدیرکل UIC: سال آینده ایران میزبان اجلاس «نفت، بندر، راه‌آهن» است

ژان پییرلوبینو در حاشیه برگزاری یازدهمین مجمع روسای راه‌آهن مجمع منطقه‌ای خاورمیانه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در اصفهان مبنی بر اینکه نقش دفتر منطقه‌ای UIC که در تهران مستقر است، چیست و چه تاثیری در عملکرد داشته است، اظهار کرد: ابتدا باید بگویم دو جلسه این اجلاس یازدهم بسیار تاثیرگذار بوده است، اما همانطور که می‌دانیم امروزه را‌ه‌آهن در ارتباطات کشورها بسیار تأثیرگذار است و در بحث منطقه نیز تحول چشمگیری پیدا کرده و هدف این UIC این است که بتوانیم سیر و حرکت کالا و مسافران را گسترش دهیم که امروزه شاهد این امر هستیم.

وی در مورد نقش کشور ایران در منطقه خاورمیانه افزود: در این زمینه ما شاهد هستیم که کشور ایران به لحاظ موقعیت تاریخی و استراتژیکی که دارد می‌تواند با کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان و ترکمنستان کریدور ریلی ایجاد کرده و به اقتصاد جهانی متصل شود.

مدیرکل UIC تصریح کرد: ایران نقش مهمی در توسعه ریلی و حمل و نقل در منطقه خاورمیانه دارد و به عنوان یک کریدور ارتباطی است.

*دفتر منطقه‌ای نقش سازماندهی و هماهنگی فعالیت‌های ریلی را برعهده دارد

وی همچنین ادامه داد: نقش UIC در این بین نقش حمایت و همکاری است و در واقع نیمی از این کشورها با هم پروژه‌های مشترک داشته و در حال ارتقای فنی و اجرای پروژه‌ها هستند.

لوبینو با بیان اینکه دفتر منطقه‌ای در 2009 تاسیس شد و من هم نقش عمده‌ای برای تشکیل آن داشتم، گفت: این امر به سازماندهی و هماهنگی فعالیت‌ها و استمرار آن کمک می‌کند.

وی همچنین در مورد سئوال دیگر خبرنگار فارس در مورد نقش اتحادیه UIC در خاورمیانه اضافه کرد: این اتحادیه راه‌آهن‌ها می‌خواهد یک تعادل و هماهنگی بین اعضا وجود داشته باشد و دفتر منطقه‌ای در تهران و دفتر خاورمیانه‌ای در ترکیه چند وقت یک بار اجلاس‌ها و سمینارهایی را در کشورهای مختلف برای هماهنگی بیشتر برگزار می‌کند.

این مدیرکل در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود مسائل سیاسی برخی از کشورهای منطقه‌ای مانع گسترش ارتباط حمل و نقل ریلی شده است، تصریح کرد: UIC یک نهاد فنی است و وارد مسائل سیاسی نمی‌شود، اما احساس می‌کنیم برخی مسائل سبب کند شدن و رشد ارتباط بین‌المللی شده است و می‌توانیم بگوییم هر جای دنیا ریل می‌سازیم برای صلح بین کشورها است.

*اتحاد کشورهای منطقه خاورمیانه مهم‌ترین چالش گسترش راه‌های ریلی است

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملکرد دفتر منطقه‌ای در تهران پس از چهار سال فعالیت عملکرد خوبی داشته است، در پاسخ به مهم‌ترین چالش‌های پیش روی گسترش حمل و نقل ریلی گفت: ما با چالش‌هایی همچون اتحاد بین کشورها، کمک به توسعه اقتصادی، آموزش نسل جدید، مدیریت و بهره‌برداری راه آهن در آینده و چند وجهی شدن ارتباط بین را آهن و دریا هستیم.

لوبینو افزود: توسعه حمل و نقل ترکیبی مهم است و حمل و نقل ریلی نمی‌تواند به تنهایی کار کند و باید با همکاری بنادر همراه باشد.

وی ادامه داد: UIC برنامه‌های مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها اجلاس «ریل، بندر نفت» به میزبانی ایران در سال آینده است.

انتهای پیام/63012/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول