اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

روند ریل‌گذاری راه آهن همدان ـ تهران رضایت‌بخش نیست

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: روند ریل‌گذاری راه‌آهن همدان ـ تهران مطلوب نیست و از این موضوع به استان ضرر می‌زند.

روند ریل‌گذاری راه آهن همدان ـ تهران رضایت‌بخش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان امیر خجسته پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه رسانه‌ها نقش اساسی در پیگیری مطالبات مردمی دارند، اظهار داشت: رسانه‌ها با انعکاس اخبار به موقع در توسعه همه‌جانبه استان نقش نظارتی را دارند. 

وی ادامه داد: در خصوص وضعیت مالی خانه مطبوعات و ایجاد ردیف بودجه در مجلس که خواسته خانه مطبوعات و رسانه‌های استان پیگیری می‌کنم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه نماینده فقط به شهرستان حوزه انتخابیه خود متعلق نیست، افزود: نماینده در مجلس باید با اعمال نظارت‌ها بر عملکرد دستگاه‌های مختلف در سطح ملی و بین‌المللی مؤثر واقع شود. 

وی اضافه کرد: اگر نظارت بر عملکرد مدیران به درستی اعمال شود ما شاهد مدیران سست و کم‌کار نخواهیم بود.

خجسته با بیان اینکه برخی از مدیران در مواجه با تذکرات و سئوالات نمایندگان فقط به عذرخواهی بسنده می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما در مجلس نماینده مردم هستیم و نمی‌توانیم عذرخواهی مدیر بی‌تدبیر را بپذیریم چون باید به مردم پاسخگو باشیم و از مدیران می‌خواهیم که کارهای خود را به درستی انجام دهند.

وی به تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی و برخی از استانداری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی، بنیاد شهید، بانک مرکزی و استانداری مازندران، تهران، لرستان و فارس آغاز شده و هر مدیر و مجموعه‌ای عملکرد خوبی نداشته باشد تحقیق و تفحص را شروع می‌کنیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیان کرد: مجلس نهم با دوره‌های گذشته مجلس متفاوت است و این مجلس با پویایی، حساسیت و قدرتمند مسائل را پیگیری می‌کند.

وی به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه از مرحله خطرناک عبور کرده و لبنان و نیروهای حزب‌الله نسبت به مسائل سوریه بسیار حساس هستند.

خجسته با بیان اینکه ایران در سوریه نیروی نظامی ندارد، بیان کرد: در چند ماه گذشته برخی افراد وهابی از لیبی و دیگر کشورها به سوریه وارد شدند که به مقدسات هتک حرمت می‌کنند و کشتن شیعه را مباح می‌دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل استانی اشاره کرد و گفت: وحدت بین نمایندگان استان ایجاد شده و نتایج خوبی را به وجود آورده که یکی از نتایج مثبت همدلی نمایندگان جذب 340 میلیارد تومان بودجه ملی برای استان بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: پروژه بیمارستان فرشچیان به 8 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که تلاش کردیم این پول تأمین شود و تا سه ماه آینده و در نهایت تا شهریور ماه این بیمارستان به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی تصریح کرد: فرودگاه همدان ظرف دو ماه آینده پروژه باند بین‌المللی آن به بهره‌برداری می‌رسد تا پروازهای خارجی از این فرودگاه انجام شود.

خجسته با بیان اینکه از وزرا و مدیران می‌خواهیم برای انجام پروژه‌ها زمانبندی مشخص کنند، افزود: عامل توسعه‌یافتگی استان‌هایی چون اصفهان در این است که برای اجرای پروژه‌های خود زمان‌بندی مشخص می‌کنند.

وی افزود: اگر زمان‌بندی برای اجرای پروژه‌ها مشخص شود ماجرای احداث پل فرهنگیان تکرار نخواهد شد و باید به مردم امید دهیم و وضعیت کنونی اجرای پروژه‌ها در شأن مردم همدان نیست.

خجسته در ادامه با اشاره به اینکه از روند ریل‌گذاری راه آهن همدان ـ تهران ناراحت رضایت ندارم، تصریح کرد: با توجه به اینکه همدان فقط شش ماه فصل کاری دارد موفق شدیم که اجرای پروژه‌ها را سه شیفته کنیم و عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی استان به غیر از راه آهن با زمان‌بندی خوبی در حال انجام است.

وی افزود: برای انجام ریل‌گذاری راه آهن قرار شده که ریل از ترکیه و چین وارد کنیم تا این راه‌آهن به زودی به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: 20 سال است که می‌گویند سوت قطار در همدان شنیده خواهد شد و با بهره‌برداری از راه‌آهن زیر ساخت‌های جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال فراهم می‌شود و تا کنون 39 کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده است.

خجسته در ادامه با بیان اینکه استان همدان سه سال با حضور استاندار قبلی ضرر کرد، افزود: تا وقتی که مدیران پیگیری نکنند بودجه به استان نمی‌آید و من از همه مدیران می‌خواهم که بودجه‌ها را در تهران پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: استان همدان مرکز تجاری غرب کشور است و باید راه‌آهن ملایر به کرمانشاه از همدان عبور کند تا مسیر همدان به غرب کشور هموار شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بد شهری همدان اشاره کرد و گفت: ورودی‌های شهر همدان در محورهای همدان ـ تهران و مسیر کرمانشاه وضعیت مطلوبی ندارد و مسافران نوروز از چهره بد ورودی‌های همدان گلایه‌مند بودند. 

وی با بیان اینکه از مدیران قول گرفتیم تا ظرف چند ماه آینده جاده همدان به تهران تا میدان فرودگاه را چهاربانده کنند، بیان کرد: مدیریت شهری همدان به مدیرانی توانمند نه افرادی سست و بی‌تدبیر نیاز دارد.

وی افزود: همدان در کنترل ترافیک مدیریت شهری عملکرد خوبی ندارد و همدان به پارکینگ خودروها تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیان کرد: در استان کمیته‌ای برای جذب سرمایه‌گذار تشکیل شده که عملکردی نداشته و چنین کمیته‌ای که کاری برای جذب سرمایه نمی‌کند فایده‌ای ندارد. 

وی در ادامه این نشست به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد و به سئوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه کمیسیون شوراها مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراها را دارد شما به عنوان رئیس این کمیسیون در مورد انتخابات شورای شهر همدان چه موضع‌گیری خواهید داشت؟ گفت: با توجه به اینکه ما در کمیسیون شوراها مسئولیت ملی داریم، من در انتخابات شورای شهر همدان هیچ دخالتی نمی‌کنم و موضع‌گیری هم نخواهم کرد.

خجسته اضافه کرد: من در انتخابات شوراها با فردی یا گروهی ائتلافی ندارم و لیستی هم نمی‌دهم البته اگر برخی که لیست بدهند ممانعتی ندارد.

خجسته در پاسخ به پرسشی درباره پروژه‌های پتروشیمی همدان بیان کرد: در طرح پتروشیمی هگمتانه چند نفر شراکت دارند که به 7 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با تأمین این بودجه ظرف پنج ماه آینده این واحد پتروشیمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه به پروژه تالار قرآن اشاره کرد و ادامه داد: برخی از پروژه‌ها مثل تالار قرآن از قبل آغاز شده و من در مورد این پیگیر نیستم و این تالار در ماه 120 میلیون تومان هزینه نگهداری دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در ادامه با بیان اینکه دولت به تنهایی سرمایه‌گذاری کند افزود: برای سرمایه‌گذاری، بخش خصوصی باید بیشتر فعال شود چون موقعیت همدان برای سرمایه‌گذاری خیلی خوب شده است.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت زمین و مسکن در همدان به خاطر این است که از سراسر کشور برای سرمایه‌گذاری به همدان می‌آیند و حتی همدان را به شمال ترجیح می‌دهند.

خجسته در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص اینکه برنامه هسته‌ای موجب اعمال تحریم‌ها علیه کشور شده است، گفت: ایران به دنبال بمب اتمی نیست و چون ما در جهان مستقل هستیم غرب استقلال ما را تحمل نمی‌کند و اگر ما دست از انرژی برداریم بازی جدیدی را آغاز می‌کنند و برنامه هسته‌ای ایران فقط برای آنها سوژه‌بازی شده است. 

وی ادامه داد: مسئله ما با غرب اعتقادی است و آنها از ایران که به عنوان یک ابرقدرت در حال ظهور است ناراحت هستند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اعمال نظارت‌های مجلس در دستگاه‌ها چگونه است، بیان کرد: ما از نوع عملکرد دولت نسبت به اقتصاد راضی نیستیم و کنترل‌ها کم است.  

وی گفت: در اجرای پروژه‌ها کیفیت نباید فدای سرعت اجرای کارها شود و ما باید با وزرا و مدیرانی که کیفیت را فدای سرعت کنند برخورد شود.

انتهای پیام/89019/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول