اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی گیلان خبر داد

راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرهای ورودی گیلان

معاون اجتماعی بهزیستی گیلان از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرهای رودسر، آستارا و رودبار تا پایان امسال در استان خبر داد.

راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرهای ورودی گیلان

فرحناز نوبخت راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت مددکاران اجتماعی اظهار کرد: مددکاران اجتماعی توانمندسازی مددجویان در بهزیستی را به عهده دارند.

وی حوزه فعالیت مددکاران اجتماعی را گسترده عنوان کرد و افزود: 141 مددکار بهزیستی گیلان در حوزه‌های توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی در 16 شهرستان فعالیت می‌کنند.

نوبخت راد فعالیت مددکاران اجتماعی در حوزه توانبخشی بهزیستی را سی‌بی‌آر، معلولیت‌ها و کمک به بیماران روانی برشمرد و تصریح کرد: مددکاران توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و امور اجتماعی مددجویان را به عهده دارند.

معاون اجتماعی بهزیستی گیلان با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان تنها در بخش اقتصادی مد نظر نیست، یادآور شد: توانمندسازی می‌تواند در بعد معنوی باشد و مشاوره خانوادگی به مددجویان ارائه شود.

وی برخورداری مددجویان از سلامت، بهداشت و برطرف کردن مشکلات خانوادگی آنها را از فعالیت‌های مددکاران اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: توانمندسازی مددجویان شامل تمام حوزه‌های پرداخت هزینه‌های تحصیلی، دانشجویی، مسکن و مشاوره در حیطه‌های مختلف می‌شود.

نوبخت راد فعالیت مددکاران در کاهش آسیب‌های اجتماعی را اثرگذار خواند و بیان کرد: فعالیت مددکاران در بخش آسیب‌های اجتماعی کودکان خیابانی، زنان و دختران فراری موثر است.

معاون اجتماعی بهزیستی گیلان با اشاره به کمک مددکاران در بخش فرزندان بی‌سرپرست و بد سرپرست، اظهار کرد: مددکاران اجتماعی گروه اختصاصی سازمان بهزیستی را تشکیل می‌دهند.

*بهزیستی گیلان 20 هزار مددجو دارد

وی تعداد مددجویان بهزیستی گیلان در امور اجتماعی را 5 هزار و 125 نفر اعلام کرد و افزود: 20 هزار مددجو در مجموع زیر پوشش سازمان بهزیستی استان هستند.

نوبخت راد همچنین به راه‌اندازی اورژانس اجتماعی از سال 86 در شهرستان رشت اشاره کرد و یادآور شد: اورژانس مذکور به صورت دولتی راه‌اندازی شده و طبق قانون اساسی و کاهش تصدی‌گری دولت به بخش خصوصی تبدیل شده است.

*فعالیت اورژانس 123 در 7 شهر گیلان

معاون اجتماعی بهزیستی گیلان با بیان اینکه اورژانس اجتماعی در هفت شهر استان دایر است، تصریح کرد: در هر شهر یک مرکز مداخله بحران شامل یک گروه دو نفری سیار همراه با خودروهای 123، خط سه رقمی 123 و پایگاه‌های آسیب اجتماعی دایر است و بین 14 تا 16 نفر در این مراکز فعالیت می‌کنند.

وی شهرهای صومعه‌سرا، فومن، تالش، بندر انزلی، رشت، لاهیجان و آستانه اشرفیه را دارای اورژانس اجتماعی عنوان کرد و گفت: امسال اورژانس اجتماعی در شهرهای ورودی گیلان شامل رودسر، آستارا و رودبار در صورت تامین اعتبار راه‌اندازی می‌شود ضمن اینکه اورژانس 123 در شهرهای صومعه‌سرا و رشت افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/84001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول