اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

خوزستان مقام نخست در ترانزیت کالا/جابجایی سالانه50 میلیون تن کالا

استاندار خوزستان از جابجایی سالانه 50 میلیون تن کالا از استان خبر داد و گفت: از نظر میزان جابجایی در سراسر کشور مقام نخست را داریم.

خوزستان مقام نخست در ترانزیت کالا/جابجایی سالانه50 میلیون تن کالا

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، سیدجعفر حجازی صبح امروز در افتتاح راه‌اهن شوشتر - هفت تپه در جمع مردم این شهرستان اظهار کرد: خوزستان با جابجایی سالانه 50 میلیون تن کالا مقام نخست ترانزیت کالا را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به میزان جابجایی در استان خوزستان تاکید کرد: از نظر میزان جابجایی در استان‌ خوزستان مقام سوم کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم که این مسئله نیازمند توجه بیشتر به زیرساخت‌ها و به ویژه جاده‌های استان است.

حجازی با اشاره به اینکه راه‌آهن زیرساخت اولیه توسعه است، خاطر نشان کرد: باید با توسعه زیرساخت موجود در خوزستان برای توسعه مسیر راه‌آهن شرایط را برای پیشرفت استان فراهم کنیم.

وی با اشاره به برخی از آمار در این حوزه تاکید کرد: در حمل و نقل ریلی در خوزستان 8 میلیون تن کالا در سال جابجا می‌شود در صورتی که این آمار باید به 20 میلیون تن برسد.

عالی‌ترین مقام اجرایی خوزستان درباره وضعیت جاده‌های خوزستان تاکید کرد: در شرایط کنونی نیازمند یاری وزیر محترم برای بهبود وضعیت جاده‌های استان خوزستان هستیم و باید در این شرایط توجه بیشتری به حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در طول دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به خوزستان شده است، گفت: در بخش جاده و راه و به ویژه در بخش حمل و نقل ریلی توجه ویژه‌ای به خوزستان شده است و به این دلیل استان شاهد جهشی در بخش حمل و نقل بوده است و امیدواریم این توسعه در بخش زیرساخت ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، راه‌آهن شوشتر از مصوبات سفرهای دور نخست دولت به خوزستان بوده است که از سال گذشته با قرار گرفتن در پروژه‌های مهرماندگار کار ساخت و ترمیم خط آهن آن با جدیت پیگیری شد.

انتهای پیام/72006/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول