اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

رابطه با آمریکا خط قرمز ماست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رابطه با آمریکا خط قرمز ماست و می توانیم بهترین رابطه را با همسایگان خود داشته باشیم.

رابطه با آمریکا خط قرمز ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علاءالدین بروجردی شامگاه شنبه در جمع مردم این شهر در مسجد الغدیر رشت با بیان اینکه ملت ایران جنگ‌طلب نیست، اظهار کرد: سیاست ما طبق سیره اسلامی، صلح است.

وی با اشاره به اینکه ما با دنیا سر جنگ نداریم، افزود: امروز آمریکایی‌ها با هزینه ده‌ها میلیون دلاری علیه ایران، اعلام می‌کند که دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با تصریح بر اینکه امام (ره) در همان ابتدای انقلاب فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، گفت: امروز نیز رهبر معظم انقلاب با چنین تفکری و با همان صلابت و استواری در برابر دشمنان ایستاده است.

وی، رابطه با آمریکا را خط قرمز ایران دانست و با بیان اینکه می‌توانیم با همسایگان بهترین رابطه را داشته باشیم، رابطه با کشورها را به تخصص یک پزشک تشبیه کرد و افزود: این رابطه باید با تخصص خاص انجام شود.

وی، عزت، حکمت و مصلحت را سه اصل مهم در برقراری ارتباط با کشورها دانست و یادآور شد: ایران سرزمین ثروتمندی است و بیشترین میزان نفت و گاز را در اختیار دارد و نباید عده‌ای زیرپوشش کمیته امداد باشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: در زمینه اقتصاد باید به روزی برسیم که نهاد کمیته امداد را بدون مشتری به عنوان یادگار امام (ره) داشته باشیم.

وی، قدرت اقتصادی ایران را بعد قوی توانمندی دانست و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به یک کشور مقتدر در جهان تبدیل شده که توانایی تغییر معادلات منطقه‌ای و جهانی را دارد.

به گفته بروجردی، اقتدار جمهوری اسلامی به اندازه‌ای است که حتی دشمنان نیز به نقش کشور در تحولات منطقه اذعان دارند و از ایران برای برطرف شدن مشکلات منطقه تقاضای کمک می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه ایران اسلامی تحریم‌ها را مدیریت و تهدید را به فرصت تبدیل کرد، یادآور شد: امروز ایران ماهواره می‌سازد و به فضا پرتاب می‌کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس، پیشرفت قدرت نظامی ایران را از اتفاق‌های عظیمی خواند که در 33 سال از انقلاب اسلامی رخ داده است.

وی، برطرف شدن معضل بیکاری را مورد تأکید رئیس جمهور آینده قرار داد و متذکر شد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان و مهندسان الکترونیک و برق در خانواده‌ها بیکار هستند و رئیس جمهور آینده باید بتواند شغل ایجاد و سرمایه جذب کند.

بروجردی در پایان با بیان اینکه ولایتی به این اصول معتقد است، خاطرنشان کرد: ولایتی اعلام می‌کند که اقتصاد افسار گسیخته کشور را در 100 روز به آرامش می‌رساند و معنایش این نیست که تمام مشکلات در همین مدت برطرف می‌شود و دولتی که سرکار می‌آید، برای آرامش ملی اهمیت قائل است.

انتهای پیام/2300/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول