اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

رئیس جمهور آینده نباید با ولایت زاویه پیدا کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس جمهور آینده نباید با ولایت زاویه پیدا کند؛ در غیر این صورت مشروعیت خود را از دست می‌دهد.

رئیس جمهور آینده نباید با ولایت زاویه پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علا‌ء‌الدین بروجردی شامگاه شنبه در جمع مردم این شهر در مسجد الغدیر حمیدیان رشت با بیان اینکه شهر رشت خاطرات جاودانه تاریخ گذشته گیلان است، اظهار کرد: رشت شهر دانشمندان و علمای بزرگ مانند آیت‌الله بهجت و پرآوازه در دفاع مقدس است.

وی، هدف از سفر خود به گیلان را معرفی چهره ولایتی کاندیدای ریاست جمهوری ایران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در دوران آزادی تبلیغات هستیم، بنده برای معرفی یکی از چهره‌های سیاسی، ‌علمی و ماندگار انقلاب اسلامی علی‌اکبر ولایتی آمدم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با تقسیم‌بندی سخنان در حول چهار محور، ابتدا به شخصیت علی (ع) اشاره کرد و افزود: شخصیت حضرت علی (ع) تجسم تمام فضایل الهی است.

وی ادامه داد: بسیاری از دانشمندان و متفکران جهان مسیحیت در برابر شخصیت حضرت علی (ع) سر تعظیم فرود آوردند.

بروجردی، پرداختن به مسئله آزادسازی خرمشهر را محور دوم سخنان خود قرار داد و تصریح کرد: امنیت، استقلال و عزت امروز ایران اسلامی مدیون شهدای جنگ تحمیلی است.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: خرمشهر واقعاً قابل آزادسازی نبود و اتفاق بسیار عظیمی رخ داد که به حق معجزه خداوند بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، دوران سخت دفاع مقدس را جنگ تمام کفر در مقابل اسلام دانست و افزود: کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه و آلمان به عراق کمک‌های زیادی کردند و سلاح و امکانات را در اختیار این کشور می‌گذاشتند و هزاران نفر مردم را به شهادت رساندند.

وی اضافه کرد: با عنایت الهی سرافرازی ملت در تاریخ باقی ماند و یک وجب از خاک کشور کم نشد و امروز ایران هر روز از عظمت و قدرت بیشتری برخوردار است و رزمندگان بر گردن همه حق دارند.

بروجردی، معرفی ولایتی را محور بعدی سخنان خود قرار داد و یادآور شد: بسیاری از مردم که چهره ولایتی را می‌بینند، تصور می‌کنند که به دور از شرایط سخت و بحران است، در حالی که ولایتی در سخت‌ترین بحران درگیری بین شیعه و حزب‌الله حضور داشت و آن را به آرامش تبدیل کرد.

وی، ولایتی را مرد دوران بحران نامید و اذعان کرد: رئیس جمهور باید نترس و بی‌باک باشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور باید دریادل باشد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید فردی اقتدارگرا باشد تا بتواند نقش راهبردی کشور در تحقق اهداف جهانی اسلام و نظام را به خوبی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه مشروعیت رئیس جمهور از مقام معظم رهبری است، گفت: از آنجا که نظام مشروعیت خود را از مقام معظم رهبری می‌گیرد، مشروعیت رئیس جمهور نیز از این مقام الهی است.

بروجردی، اطاعت از ولی‌فقیه را یک دستور الهی خواند و تصریح کرد: رئیس جمهوری که نسبت به ولایت زاویه پیدا کند، مشروعیت خود را از دست می‌دهد.

وی، دین‌داری، پرکاری، فعال بودن، برنامه‌ریز، توانمند و دارای تیم مقتدر و باتجربه را از ویژگی‌های رئیس جمهور آینده ذکر کرد و متذکر شد: ولایتی چنین خصوصیاتی دارد و می‌تواند آینده خوبی برای نظام رقم بزند.

انتهای پیام/2300/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول