اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز راهبردی بسیج عنوان کرد

لزوم توجه نخبگان سیاسی به جایگاه رفیع ولایت‌فقیه

معاون مرکز راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بین رهبر و ولی‌فقیه تفاوت وجود دارد، گفت: متاسفانه نخبگان سیاسی با جایگاه رفیع و ارزشمند ولایت‌فقیه آشنا نیستند.

لزوم توجه نخبگان سیاسی به جایگاه رفیع ولایت‌فقیه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدر محمدی معاون مرکز راهبردی بسیج امروز در حاشیه همایش «یاد یاران» که به مناسبت میلاد مسعود امیرالمومنین (ع) و آزادسازی خرمشهر و با هدف تجلیل از ایثارگران ادارات شهرستان گرگان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در علوم سیاسی، رهبر به کسی گفته می‌شود که طبق قرارداد اجتماعی یا قابلیت‌های شخصی هدایت یک گروه یا جامعه را برعهده می‌گیرد، اظهار داشت: ولی فقیه و امام (ره) در فرهنگ تشیع عبارت است از شخصیتی که در پرتو تلاش شخصی به مرتبه‌ای از کمال می‌رسد که رتبه و جایگاه امامت و ولایت‌فقیه را کسب می‌کند.

* در یک قرارداد اجتماعی به کسی مقام ولایت نمی‌دهند

معاون مرکز راهبردی سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: ولی‌فقیه دارای حکمت، بصیرت، توانمندی‌های علمی، شجاعت، تدبیر، دوراندیشی و خبرگی در امور است.

محمدی با تاکید بر اینکه مقام ولایت‌فقیه تحققی است نه قراردادی، تصریح کرد: در یک قرارداد اجتماعی به کسی مقام ولایت نمی‌دهند.

به گفته وی، مجلس خبرگان رهبری نیز که وظیفه انتخاب ولی‌فقیه را برعهده دارد هیچگاه مقام ولایت را به کسی نمی‌دهد بلکه ولی‌فقیه را کشف می‌کند.

* مقام ولایت نه دادنی و نه گرفتنی است، بلکه کشف کردنی است

معاون مرکز راهبردی سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: ویژگی‌های ولایت در وجود ولی‌فقیه نهفته است و مجلس خبرگان آن را کشف و معرفی می‌کند، بنابراین مقام ولایت نه دادنی و نه گرفتنی است.

محمدی ادامه داد: متاسفانه نخبگان سیاسی نیز ولایت‌فقیه را مانند سایر رهبران می‌دانند و با این جایگاه آشنا نیستند.

وی با تاکید بر اینکه برای شناخت ولایت‌فقیه باید به دستگاه مفهومی آن یعنی قرآن مراجعه کرد، اظهار داشت: طبق فرمایش امام حسن عسگری (ع) صاحب ولایت فقیه باید حافظ دین، صیانت نفس، مخالف هوای نفس و مطیع امر پروردگار و اهل بیت (ع) باشد و اطاعت از چنین فردی واجب است.

معاون مرکز راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نخبگان دانشگاهی به صرف تحصیلات دانشگاهی توانایی درک و فهم قرآن را ندارند، بیان کرد: نخبگان برای فهم جایگاه مقام ولایت‌فقیه باید با دستگاه مفهومی آن یعنی قرآن آشنا شوند.

لازم به ذکر است این همایش توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان با همکاری فرمانداری این شهر، لشکر 30 پیاده گرگان، اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران گرگان و سیمای سبز گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/83003/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول