اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

همه در انتخابات پیرو ولایت فقیه باشیم

انتخابات ریاست جمهوری که کمتر از یک ماه دیگر در کشور برگزار می‌شود و در حال حاضر مهمترین مسئله روز کشور است، مسئله‌ای که بارها و بارها در بیانات مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

همه در انتخابات پیرو ولایت فقیه باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رهبر معظم انقلاب انتخابات را حقیقتا سیلی به چهره دشمنان این ملت می‌دانند و تاکید می‌کنند: آنچه مهم است، این است که مردم حضور پیدا کنند، البته این هم مهم است که به نامزدهای صالح رأی بدهند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای می‌فرمایند: مسئله انتخابات مسئله سپردن سـرنوشت بخش عمده امکانات کشـور بـه یک نفر و یک مجـموعه است و سـرنوشت مسائل اقتصادی، فرهنگی، روابط خارجی و مسائل گوناگون دیگر تا حدود زیـادی به این قـضیه وابسته است، از این‌رو مردم وظیـفه دارند، بـه ملاک‌های دینی و شـرعی و انقلابی نگاه کنند، بـه روابط و قـوم و خـویشی و این طایفه و ایـن طور چـیزها نگاه نکنند؛ ببینند واقـعاً چه کسی با معیارهای الهی و انقلابی مناسب‌تر و به آن نزدیک‌تر است، او را انتخاب کنند و با شور و شوق به عنوان یک وظیفه در این کار دخالت کنند.

انتخاب ما باید براساس تحقیق باشد

یک فرهنگی بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان‌گونه که امام خمینی نیز راه‌های شناخت نامزدهای شایسته را به مردم گوشزد کردند ما هم بر اساس سخن ایشان شرعا نباید به کسی کورکورانه و بدون تحقیق رأی بدهیم.

میترا قنبری افزود: انتخابات در هر کشوری یکی از مهمترین ابزاره‌های تعیین سرنوشت آینده آن کشور است و حق رأی نیز یکی از مدرن‌ترین حقوقی است که در دوران معاصر شهروندان در نتیجه مبارزات دموکراسی‌خواهانه به آن دست یافته‌اند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز در 33 سال گذشته شاهد برگزاری‌ انتخابات‌های فراوانی بوده که هر کدام در جای خود اهمیتی ویژه‌ای داشته‌اند.

این فرهنگی بیرجندی در پاسخ به این سوال که چرا این انتخابات، حساس و مهم است، اظهار داشت: از ابتدای شکل‌گیری جمهوری اسلامی، حکومت همواره تلاش داشته تا در همه زمینه‌ها به استقلال برسد و وابستگی‌های دوران گذشته را به حداقل ممکن برساند.

قنبری ادامه داد: اصرار ایران بر حفظ استقلال و بازی نکردن در سناریوی قدرت‌های جهانی سبب شده تا کشورمان همیشه به بهانه‌های مختلف مورد فشار فزاینده غرب قرار گیرد و  تنها حضور چشم‌گیر مردم در پای صندوق‌های رای می‌تواند عامل خنثی‌سازی این توطئه‌ها و تلاش‌ها باشد.

وی تاکید کرد: هرچه این حضور در پای صندوق‌های رای بیشترباشد، به همان اندازه بقای نظام جمهوری اسلامی تضمین می‌شود و قدرت‌های جهانی برای دست درازی به ایران نا امیدتر می‌شوند.

جناح‌بندی‌ها را به نفع مصلحت کشور کنار بگذاریم

دانشجوی دانشگاه سراسری بیرجند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به برخی جناح‌بندی‌ها و گلایه‌های جریان‌های مختلف سیاسی اشاره کرد و گفت: ممکن است برخی گروه‌ها گلایه و درخوری‌هایی هم داشته باشند اما امروز و در آستانه انتخابات، بحث منافع ملی کشور در میان است و این اصل مهم نباید قربانی درگیری‌ها و اختلافات حزبی شود.

زهرا بنی‌اسدی افزود: در تاریخ ایران کم نیستند مقاطعی که نیروهای سیاسی به دلیل اختلافات حزبی، از منافع ملی کشور چشم پوشیدند و چنان درگیر زد و خوردهای سیاسی شدند که نتیجه آن چیزی جز بر باد رفتن منافع ملی کشور نبوده است.

وی تصریح کرد: تاریخ باید عبرتی برای امروز ما باشد زیرا جدل‌ها و مناقشه‌های سیاسی در مقطع کنونی با هر دلیل و انگیزه‌ای که باشد، نباید چنان لجام گسیخته شود که منافع ملی مملکت را قربانی کند.

همه تابع قانون و سازوکارهای قانونی باشیم

یک فعال فرهنگی نیز درگفت‌وگو با فارس با اشاره به اتفاقات ناگوار سال 88 گفت: متأسفانه در این انتخابات برخی افراد و گروه‌ها به جای تن دادن به ساز و کارهای قانونی، منافع شخصی و حزبی خود را بر منافع ملی کشور ترجیح دادند و چنان رفتار کردند که قدرت‌های جهانی که سرجایشان نشسته بودند، سخن پراکنی غیرمنصفانه علیه ایران را آغاز کردند.

عصمت غلامی افزود: این نیروهای سیاسی چه بخواهند و چه نخواهند، باید آگاه باشند که یکی از پارامترهای افزایش تحریم‌ها و فشارها علیه ایران،  پیامد اقدامات نسنجیده آنان پس از انتخابات بوده است و اکنون زمان مناسبی برای جبران آن اشتباهات مهلک است.

وی تصریح کرد: این احزاب و افراد اکنون به جای آنکه در نقش طلب کاری ظاهر شوند، باید به گونه‌ای رفتار کنند که گستاخی غرب بیش از پیش نشود.

همه در انتخاب فرد اصلح پیرو معیارهای ولایت فقیه باشیم

دانشجوی دانشگاه پیام‌ نور بیرجند نیز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در چند هفته اخیر اظهار داشت: ما باید برای مصون ماندن مملکت خود پیرو ولایت فقیه باشیم به ویژه در این شرایط حساس که کشور در یک پیچ تاریخی قرار داد تبعیت محض از ولی فقیه بر همه واجب است.

محدثه همتی افزود: در حال حاضر بر اساس تاکید رهبری مسئله حضور حداکثری نکته اول در انتخابات خردادماه امسال است که همه سعی کنیم تا برای رسیدن به این هدف گام برداریم.

وی تاکید کرد: مسئله بعدی حفظ وحدت و انتخاب فرد اصلح است که باید با تحقیق و جستجو و بر اساس معیارهای ارائه شده از سوی رهبر فردی که شایستگی تصدی پست حساس و سنگین ریاست جمهوری را داشته باشد انتخاب کنیم.

انتهای پیام‌/‌2248/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول