اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار برازجان خبر داد

استفاده از نظر مردم در نامگذاری خیابان‌‌ها و معابر برازجان

شهردار برازجان گفت: از این پس در نامگذاری معابر شهری در برازجان از آراء شهروندان استفاده خواهد شد.

استفاده از نظر مردم در نامگذاری خیابان‌‌ها و معابر برازجان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، کریم حسین‌آبادی ظهر امروز در نشست کمیته نامگذاری این شهر با حضور تنی چند از اصحاب فرهنگ اظهار داشت: توجه به مسایل فرهنگی در سطح شهر امری لازم است و در نامگذاری خیابان‌ها و معابر باید به مسایل فرهنگی توجه شود.

وی با اشاره به اهمیت نامگذاری خیابان‌ها افزود: از این پس در نامگذاری معابر شهری از آراء شهروندان نیز استفاده خواهد شد.

شهردار برازجان خاطر نشان کرد: نامگذاری کوچه‌ها و معابر سطح شهر بدون شک موجب تسهیل در کارهای روزمره شهروندان خواهد شد و بعضی از اسامی مناطق و کوچه‌های شهر، در حافظه مردم از گذشته باقی مانده است و صحیح نیست نسبت به تغییر آن اقدام شود.

حسین‌آبادی تصریح کرد: همچنین بهتر است از نام مشاهیر شهر برازجان در نامگذاری خیابان‌ها و میدان‌های اصلی شهر استفاده شود تا علاوه بر تجلیل از این بزرگان، اصالت تاریخی شهر به دست فراموشی سپرده نشود.

وی با اشاره به خریداری و نصب بیش از 2 هزار تابلو اسامی کوچه‌ها و نصب آن در روزهای پایانی سال 91 گفت: اسامی معابر در واقع تبلیغی مستمر و دایمی است که هر بار فرد اسمی را بشنود مفاهیم و ارزش‌هایی به ذهنش خطور کرده و آن را تقویت و استحکام می‌بخشد؛ به عنوان نمونه اسامی رویدادهای تاریخی همچون 22 بهمن، 9 دی، 12 فروردین، 13 آبان و نیز اسامی شهدا، مشاهیر علمی، ادبی، سیاسی و فرهنگی از این جمله هستند.

حسن لواسانی از فعالان فرهنگی دشتستان نیز اظهار داشت: آنچه در فرایند نامگذاری معابر حائز اهمیت است، توجه به نام‌هایی است که برای شهروندان و افراد هر محله و کوچه، دارای بار مثبت فرهنگی باشد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: هر فرد در اجتماع کوچک خود دارای جایگاه ویژه‌ای است که محیط پیرامون او نقش ارزنده‌ای در شکل‌گیری آن جایگاه دارد و انتخاب نام خوب برای هر کوچه و محله، رشد فکری تعامل سازنده شهردار هر شهر با مردم آن محله را می‌رساند.

وی ابراز داشت: برای هر شهروند مهم است که با افتخار از محله خود یاد کند و بخشی از رشد شخصیتی خود و فرزندانش را نتیجه یک حرکت سازنده شهردار شهرشان بداند.

لواسانی خاطر نشان ساخت: بسیار نیکوست که کمیته نامگذاری معابر در تعامل مناسبی که با مردم و افراد نخبه هر شهر ایجاد می‌کند، عناوین و نام‌هایی برای خیابان‌های شهر و محله‌های آن معین کند که در مرحله نخست مورد تمایل قلبی شهروندان و سپس نشانگر فرهنگ و تفکر غالب عصری باشد که در آن زندگی می‌کنیم.

انتهای پیام/2452/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول