اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب میلاد حضرت علی(ع)

مراسم دیدار با پدران آسمانی در همدان برگزار شد

در شب میلاد حضرت علی(ع) و سالروز آزادسازی خرمشهر مراسم دیدار با پدران آسمانی در موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

مراسم دیدار با پدران آسمانی در همدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، جشن دیدار با پدران آسمانی همزمان با سراسر استان همدان در شب میلاد امام علی (ع)، مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، برگزار شد.

در این مراسم که هر ساله به همت تعدادی از فرزندان شاهد و ایثارگر و با حمایت سازمان‌ها و دستگاه‌های استانی و با شور و علاقه خاص مردمی برگزار می‌شود، مسئولان، نمایندگان مجلس و فرماندهان برخی یگان‌ها به همراه خانواده‌های شاهد و ایثارگر و جمعی از مردم شهیدپرور استان حضور داشتند.

اسکندر کوتی، مجری مراسم در آغاز برنامه جملات سرشار از هیجان آزادسازی خرمشهر با لحن و صدای دلنشین خود اعلام کرد، شایان ذکر است که این مجری نخستین شخصی بود که آزادسازی خرمشهر را از طریق رادیو به مردم ایران اعلام کرده بود و این قسمت از برنامه همراه با پخش مارش نظامی با عنوان «پیروزی» دل‌های حضار را به آن روزهای حماسی فتح خرمشهر برد.

سپس مراسم نورافشانی در آسمان همدان اجرا شد و شور و هیجان مردم را دوچندان کرد.

کوتی در ادامه سخنان از شهدا و رزمندگان همدانی، مادران، همسران و فرزندان ایشان قدردانی کرد و یادآوری کرد که حماسه‌های این عزیزان موجب شد تا خرمشهر آزاد شود.

در ادامه «معصومه ابراهیمی هژیر» فرزند شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر به عنوان نماینده فرزندان شاهد و ایثارگر و دبیر این دوره از جشن پدران آسمانی ضمن خیرمقدم به حاضرین از تمام دست‌اندرکاران، فرزندان شهدا، مسئولان و دلسوزان برگزاری مراسم تقدیر و تشکر کرد.

سپس گروه بین‌الملل همخوانی «ولایت» سروده‌ای دلنشینی را همراه با پخش کلیپ تصویری اجرا کردند.

استاندار همدان نیز طی سخنانی، ضمن تبریک ولادت با سعادت امیرالمؤمنین(ع) و سالروز حماسه فتح خرمشهر به ارواح پاک شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و هشت هزار شهید استان همدان درود فرستاد.

علی‌محمد آزاد، خطاب به فرزندان شهدا گفت: همانگونه که پدران شما در در این جنگ احساس وظیفه کرده و با تقدیم خون خود به وظیفه‌شان عمل کردند، وظیفه امروز ما نیز حفظ راه و خون شهیدان گرانقدر است.

وی اعلام داشت: آن روز وظیفه ایجاب می‌کرد که اسلحه به دست بگیریم و امروز شما باید با قلم و تدبیر خود از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کنید.

آزاد بیان داشت: امروز دشمنان با اسلحه با ما درگیر جنگ نمی‌شوند اما از راه‌های مختلف قصد دارند نظام جمهوری اسلامی را از اهداف و آرمان‌هایش عقب برانند و از ولایت فقیه دوری کند که به فضل الهی و بصیرت ملت شریف ایران این امر ناممکن خواهد بود.

استاندار همدان اظهار داشت: امسال باید حماسه سیاسی بیافرینیم و این کار ساده‌ای نخواهد بود ضمن اینکه این مهم خواسته رهبر معظم انقلاب می باشد که با حضور در پای صندوق‌های رأی حماسه‌ای دوباره ایجاد کنیم.

مراسم جشن دیدار با پدران آسمانی با مولودی‌خوانی توسط فرزند شهید سید رضا حسینی که پیکر پاکش سال گذشته پس از 27 سال دوری از وطن رجعت کرد برگزار شد.

تجلیل و اهدای هدایا به فرزندانی که نامشان علی بود و همچنین برگزاری مسابقه از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

در پایان مراسم از شش نفر از فرزندان شهید سرآمد و شش همسر نمونه شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام/89002/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول