اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری جشن «پدران آسمانی» در آستانه میلاد امام علی

فرزندان زمینی در ضیافت «پدران آسمانی» ادای نذر می‌کنند

در آستانه سالروز میلاد مولای متقیان امام علی (ع) جشن «پدران آسمانی»‌ در حالی برگزار می‌شود که امروز فرزندان زمینی در ضیافت «پدران آسمانی» ادای نذر می‌کنند.

فرزندان زمینی در ضیافت «پدران آسمانی» ادای نذر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این آیین که همزمان با میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر در گلزار شهدا برگزار می‌شود، فرزندان صبور شهدا و ایثارگران این جامعه در ضیافتی پاک و آسمانی یاد و خاطره پدر شهید خود را گرامی داشته و با تقدیم شاخه گل و عطر‌افشانی مزار پدرانشان با آنها تجدید بیعت می‌کنند تا بار دیگر خالصانه راه و مرام آنها را با صبر و حوصله و نهایت عشق و علاقه پی بگیرند.

فرزندان زمینی امروز در حالی میهمان ضیافت پاک و آسمانی پدرانشان هستند که دیروز همین پدران در اوج اخلاص و پاکی از جان گذشتند و شایسته‌ترین تحفه قدر و منزلت حقیقی خود را که همان تلاش در مسیر آزادی، عزت‌مندی و شوکت بود برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

آری امروز فرزندان صبور شهدا در فراق پدرانشان و در آیین همنوا شدن با ایمان و مجاهدت بهترین سرمایه‌های این کشور در حالی سرود عزت‌مندی، شوکت، سربلندی و سرافرازی این میهن را سر‌می‌دهند که بیش از هر زمان دیگر باید به شکوه و شوکت آنها افتخار کرده و از دل آفرین گفت.

برگزاری این جشن معنوی که همه ساله با استقبال گسترده خانواده‌ها به ویژه فرزندان شهدا برگزار می‌شود ظرفیتی عظیم در تداوم میراث هشت ساله‌ای است که شهدا به یادگار گذاشته‌اند و امروز باید این میراث گران‌سنگ را پاس داشت.

ضیافت «پدران آسمانی» ضیافت قربة‌‌الی‌الله در تداوم راه آنهایی است که فی‌سبیل‌‌الله برای دفاع جانانه از مظلومیت و محرومیت‌های این ملت پا در میدان عمل گذاشتند و گوش به نوای رهبر و منادی زمانشان همچون شهدای کربلا حماسه‌ای خلق کردند که قرن‌ها اسرار و رموز آن زبانزد عام و خاص خواهد بود.

در این اجتماع عظیم فرزندان پاک و بی‌ادعای شهدا در حالی قدردان زحمات پدرانشان خواهند بود که در هر دلتنگی و حضور عاشقانه یاد و نامشان را گرامی داشته و همیشه در فرصتی مغتنم سعی می‌کنند با حضور در گلزار شهدا در تداوم راه پدرانشان و در تبعیت از خط ولایت و اطاعت‌پذیری محض از فرمان ولایت پیشقدم حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما متولی این برنامه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است که مدیر این مجموعه در این خصوص اظهار داشت:‌ مراسم «‌پدران آسمانی» در آستانه 13 رجب سالروز میلاد مولای متقیان و خلق حماسه جاودانه سوم خرداد به عنوان فتح خرمشهر عصر امروز از ساعت 17 تا 19 در تمام گلزارهای شهدا و به صورت نمادین در بهشت فاطمه برگزار می‌شود.

سید ودود سیدشنوا یادآور شد: فرزندان شهدا دور هم جمع می‌آیند و در آیینی آسمان و شکوهی بی‌نظیر در مزار پدران و بزرگ میراث‌داران ارزش‌های اسلام و دین حاضر شده و با آنها تجدید بیعت می‌کنند و نهایت ارادت قلبی و ابراز همراهی و همسویی خود را با آرمان بلند شاهدان همیشه زنده اعلام می‌کنند.

وی گفت:‌ نزدیک به هشت سال است که این جشن در سراسر کشور برگزار شده که هدف آن ارزش نهادن به نیت خالصانه فرزندانی است که می‌خواهند در همزمانی روز پدر ارادت قلبی خود را به افتخار‌آفرینان دهه‌های اول و دوم انقلاب نشان دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با بیان اینکه غیر از مرکز استان در شهرهای دیگر نیز این مراسم با حال و هوای معنوی و حضور همه جانبه مردم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف و رویکردهای ما در برگزاری این برنامه در کنار تجدید بیعت با آرمان بلند امام و شهدا تاکید معنوی بر تداوم راه آنهاست که هرگز رنگ و بوی غربت و گذر روزگار به خود نمی‌گیرد.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول