اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همدان قهرمان سومین جشنواره بازی‌های بین‌المللی بومی محلی شد

سومین دوره جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی به میزبانی شهرستان مریوان با قهرمانی همدان به پایان رسید.

همدان قهرمان سومین جشنواره بازی‌های بین‌المللی بومی محلی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این رقابت‌ها که با حضور 250 ورزشکار داخلی و خارجی از روز پنج‌شنبه به مدت دو روز در دشت بیلوی مریوان برگزار شد، تیم همدان در مجموع با کسب 60 امتیاز عنوان نخست را به خود اختصاص داد، خراسان شمالی با 40 امتیاز نایب قهرمان شد و مریوان با 20 امتیاز به عنوان سومی مسابقات دست یافت.

در این دوره از جشنواره استان‌های گیلان، لرستان، خراسان شمالی و جنوبی، آذربایجان غربی و همدان به همراه تیم‌هایی از شهرستان‌های سنندج، مریوان و سقز شرکت‌کنندگان داخلی رقابت‌ها بودند.

همچنین تیم‌های سلیمانیه، کرکوک و اربیل از اقلیم کردستان به عنوان تیم‌های خارجی حاضر در مسابقات با حریفان ایرانی خود دست و پنجه نرم کردند.

این بازی‌ها در رشته‌های کشتی زوران، طناب‌کشی و رقص کردی برگزار شد که در رشته کشتی و در وزن 65ـ کیلوگرم امیر چادرنشین از خراسان شمالی، امید دینی از همدان و حسین پیریان از لرستان عنوان‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در وزن 75 ـ کیلوگرم احمد خادمی از خراسان شمالی بر سکوی نخست ایستاد و سینا کفایتی از گیلان رتبه دوم را به دست آورد.

در این وزن سینا بهرامی شرکت کننده مریوانی به جایگاه سوم رقابت‌ها بسنده کرد.

در وزن 85 ـ کیلوگرم علی ابرار باقرپور از همدان قهرمان شد و محمد‌صنعان مظهرپور از مریوان و یعقوب جلایر از خراسان شمالی مکان‌های دوم و سوم را تصاحب کردند.

همچنین در وزن 85+ کیلوگرم، باز هم کشتی‌گیر دیگری از خراسان شمالی به نام عبدالواحد محمدی مدال طلا را از آن خود کرد و حجت تورجی از همدان و عادل ناصرآبادی از مریوان نشان‌های نقره و برنز را به دست آوردند.

در رشته طناب‌کشی این مسابقات همدان اول شد و تیم‌های سلیمانیه عراق و مریوان عنوان‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

در بخش رقص کردی نیز گروه رقص کردی «12 سواره مریوان» به عنوان نخست دست یافت و اربیل عراق دوم شد؛ در این بخش عنوان سوم به تیمی تعلق نگرفت.

در کنار این رشته‌ها شرکت‌کنندگان هر استان به معرفی و اجرای بازی‌های بومی محلی خاص منطقه خود پرداختند که با استقبال چشمگیر تماشاگران حاضر مواجه شد.

تیم استان لرستان هم جام اخلاق را به عنوان تیم برتر در بازی جوانمردانه از آن خود کرد.

 

گفتنی است؛ در این دوره جشنواره که در راستای احیای مسابقات و بازی‌های گذشته در روستاها برگزار شد، استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به همراه فرماندار مریوان و غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون حضور داشتند.

انتهای پیام/79012/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول