اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سرای روزنامه‌نگاران استان کردستان:

نخستین جشنواره فصلی مطبوعات کردستان برگزار می‌شود

مدیر سرای روزنامه‌نگاران استان کردستان گفت: نخستین جشنواره فصلی مطبوعات استان در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره فصلی مطبوعات کردستان برگزار می‌شود

خبات ساعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: همزمان با نهم دی‌ماه شاهد افتتاح ششمین دفتر سرای روزنامه‌نگاران کشور در استان کردستان بودیم که طی چهار ماه اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای در این دفتر انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 106 نفر از فعالان رسانه‌ای استان اعم از خبرنگاران خبرگزاری‌ها، نشریات مختلف نمایندگی نشریات سراسری و رسانه‌های دیداری و شنیداری به عضویت رسمی این سرا درآمده‌اند.

ساعدی تصریح کرد: طی چهار ماه اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای برای ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های رسانه‌ای در استان و در قالب آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های سرای روزنامه‌نگاران صورت گرفته است که از جمله می‌توان به برگزاری کارگاه آموزشی امنیت فضای سایبر با همکاری پلیس فتای استان و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با این نهاد اشاره کرد.

وی افزود: تجهیز دفتر سرای روزنامه‌نگاران استان و ارائه خدمات اینترنت پرسرعت رایگان به اعضای سرا، تمهیدات لازم برای بهره‌مندی اصحاب رسانه استان از خدمات رفاهی و آموزشی دفاتر سرای روزنامه‌نگاران دیگر استان‌ها با بومی‌کردن تفاهم‌نامه‌های منعقده با دستگاه‌های مختلف اجرایی و فراهم کردن مقدمات راه‌اندازی نخستین کتابخانه تخصصی رسانه در استان از دیگر اقدامات این سرا طی چهار ماه اخیر بوده است.

مدیر سرای‌روزنامه‌نگاران استان کردستان تصریح کرد: براساس دستورالعمل معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برگزاری جشنواره‌های فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها به صورت استانی و با توجه درخواست‌های مکرر اصحاب رسانه استان در این خصوص زمینه لازم برای برگزاری نخستین جشنواره فصلی مطبوعات استان در تیرماه سال جاری فراهم شده ‌است.

ساعدی افزود: اصحاب رسانه استان می‌توانند، آثار سه ماهه نخست سال جاری را به دبیرخانه دائمی جشنواره‌های فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌های استان واقع در دفتر سرای روزنامه‌نگاران استان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج ارسال کنند.

وی اعلام کرد: براساس دستورالعمل برگزاری جشنواره‌های فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در استان‌ها، اصحاب رسانه می‌توانند در سه بخش مطبوعات استانی، دفاتر نمایندگی خبرگزاری‌ها و سرپرستی‌های روزنامه‌های سراسری در استان آثار تولیدی خود در سه ماهه فصل بهار ارسال کنند.

ساعدی بیان داشت: تیتر، گفت‌و‌گو، گزارش خبری و انواع گزارش‌ها، سرمقاله - مقاله و یادداشت، عکس و صفحه‌آرایی از رشته‌ها و گرایش‌های شش‌گانه جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌های استان به شمار می‌آید.

مدیرسرای روزنامه‌نگاران استان کردستان در پایان بیان داشت: اصحاب رسانه استان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات در استان و رسالت‌ها و مأموریت‌های سرای روزنامه‌نگاران به پایگاه اطلاع رسانی این سرا به نشانی kurdsara.blogfa.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول