اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

اشتغال 5600 نفر در کبودراهنگ

فرماندار کبودراهنگ گفت: سال گذشته تعداد 5 هزار و 600 نفر در بخش‌های مختلف خدمات، کشاورزی، صنعت و مسکن اشتغال یافتند.

اشتغال 5600 نفر در کبودراهنگ

مسلم غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه سهمیه اشتغال شهرستان کبودراهنگ در سال جاری از 31 هزار نفرسهم استان، تعداد 2 هزار و 700 نفر است اظهار داشت: بیش از 9 درصد ایجاد اشتغال استان را به شهرستان کبودراهنگ اختصاص دادند.

وی ادامه داد: بر اساس توان و قابلیت ایجاد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در شهرستان سهمیه ایجاد اشتغال هر نهادی را مشخص کردیم و در حال آماده‌سازی بستر برای جذب بخشی از جوانان در حوزه‌های مختلف هستیم.

فرماندار کبودراهنگ افزود: چندین کارخانه در شهرستان در حال احداث است که با تکمیل آنها بیش از 500 نفر جذب آنها خواهند شد.

وی اضافه کرد: در شهرستان بیش از یک‌هزار و 300 نفر در بخش توسعه کشاورزی اشتغال می‌یابند و بخشی دیگر از جوانان در حوزه‌های خدماتی و حمل و نقل مشغول فعالیت می‌شوند.

غلامی در ادامه با اشاره به اینکه تعدادی از جوانان جویای کار از طریق برگزاری آزمون‌هایی جذب ادارات خواهند شد بیان داشت: تعداد قابل توجهی از جوانان در بخش تعاونی با کارکردهای مختلف شاغل می‌شوند.

وی ادامه داد: شهرستان ظرفیت ایجاد تعاونی‌های بزرگ و فراگیر را دارد و در کنار این تعاونی‌ها به توسعه تعاونی‌های کوچک کمک می‌کنیم.

فرماندار کبودراهنگ تصریح کرد: در تشکیل تعاونی‌ها بحث صنایع تبدیلی کشاورزی، خدمات کشاورزی و مهندسی کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های شهرستان در اولویت قرار دارد. 

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف را به جد پیگیری می‌کنیم خاطرنشان کرد: تعاونی‌های دوخت و دوز لباس با توجه به اینکه در چندین روستای شهرستان به صورت عمومی انجام می‌شود از برنامه‌های در دست اقدام است.

غلامی ابراز داشت: در تعاونی‌های کوچک کشاورزی پرورش دام‌های سبک و سنگین و توسعه باغات را جزو

وی در ادامه به میزان ایجاد اشتغال سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته در شهرستان بیش از 5 هزار و 600 در بخش‌های مختلف مسکن، صنعت، کشاورزی و خدمات شاغل شدند.

فرماندار کبودراهنگ ادامه داد: اکثر ظرفیت اشتغال ایجاد شده شهرستان در سال گذشته پایدار است اما بخشی از اشتغال شهرستان با توجه به اینکه شهرستانی کشاورزی هستیم در فصل تابستان و در واقع هشت ماه از سال بیکار نداریم.

وی در پایان با بیان اینکه بیکاران شهرستان بیشتر فارغ‌التحصیلان هستند اضافه کرد: در فصل زمستان به خاطر اینکه کارهای کشاورزی تعطیل می‌شود میزان بیکاری شهرستان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/89019/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول