اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان ادای وظیفه به شهداست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا و رزمندگان هستیم، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان را نوعی ادای وظیفه به شهدا دانست.

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان ادای وظیفه به شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری جمعه شب در جمع معتکفان جعفریه با قدردانی از رزمندگانی که با رشادت‌ها و مجاهدت‌های خود موجب پیروزی لشکریان اسلام در فتح خرمشهر شده‌اند اظهار کرد: هیچ وقت نباید یاد و خاطره ایثارگران، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهدای دوران دفاع مقدس را از یاد ببریم، چون همه ما مدیون آنها هستیم.

وی گفت: در مقطع حساس تاریخ انقلاب که کشور ما در معرض تهاجم دشمنان دین و خدا بود اگر این عزیزان از جان و مال و دنیای خود نمی‌گذشتند و در جبهه‌های جنگ حضور پیدا نمی‌کردند، عزت و سربلندی امروز نظام به دست نمی‌آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم قدردانی و تکریم از رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و شهدا را وظیفه همگانی دانست و تاکید کرد: این عزیزان باید الگوی جوانان و تابلوی راهنمای عزت و استقلال و کرامت کشور باشند.

حجت‌الاسلام اسکندری آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار داد و گفت: نسل جوان نباید نسبت به شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس بیگانه باشند و در این زمینه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌های جمعی باید در معرفی چهره‌های تابناک شهدا بکوشند.

وی تاکید کرد: همان طوری که نام بسیاری از هنرمندان و بازیگران و چهره‌های عرصه ورزش را می‌دانیم، نام و یاد شهدا را به طریق اولی در ذهن و حافظه داشته باشیم و بدانیم خیل عظیم شهدای والامقام ما از چه ویژگی‌هایی برخوردار بودند که افتخارات بزرگی نصیب آنها شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: شهدا در محضر پروردگار جایگاه و آبرو دارند و باید برای رفع حاجت‌های خود به این عزیزان متوسل شد و حوائج روزمره را از روح بلند و ملکوتی آنان تمنا کرد و رفع حوائج بزرگ و مهم زندگی را با توسل به ارواح اولیاء طلب داشت.

حجت‌الاسلام اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود شرکت در مراسم روح بخش اعتکاف را توفیق بزرگی برای معتکفان دانست و خطاب به معتکفان گفت: بسیاری از مردم تمایل و آرزو داشتند که در این برنامه عبادی شرکت کنند اما گرفتاری‌های روزمره مانع از حضور آنها در اعتکاف شده است، بنابراین شما باید خدای متعال را شاکر باشید که توفیق شرکت در این برنامه را به شما عنایت کرده است.

وی ادامه داد: این توفیق همیشه نصیب انسان نمی‌شود، از این رو قدر لحظاتی که معتکف هستید را بدانید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به تبیین معنی عبادت پرداخت و افزود: اگر بخواهیم خدای عالم را عبادت کنیم باید با حالت خضوع و خشوع،‌ نگاه قدسی و اعتقاد به اولویت و ربوبیت پروردگار به او تقرب بجوییم.

وی در پایان از معتکفان خواست برای پیروزی جبهه حق به ویژه شیعیان کشورهای اسلامی و خلق حماسه سیاسی در انتخابات 24 خرداد دعا کنند.

انتهای پیام/2258/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول