اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب:

روحیه مقاومت و ایثار تحریم‌ها را از بین می‌برد

امام جمعه میناب گفت: روحیه مقاوت و ایثار ملت ایران تحریم‌ها را از بین می‌برد.

روحیه مقاومت و ایثار تحریم‌ها را از بین می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه میناب با اشاره به 13 رجب میلاد امام اول شیعیان اظهار داشت: مولا علی (ع) بزرگ‌ترین شخصیت بعد از پیامبر عظیم‌الشان اسلام است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که روز میلاد امام علی(ع) به عنوان روز پدر نامگذاری شده است، با ذکر احادیثی از بزرگان دین مبین اسلام به بیان حقوق پدر از منظر اسلام پرداخت و افزود :فرزندان باید به گونه ای عمل کنند که غرور پدران شکسته نشود.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر، بیان کرد: تردیدی نیست که جز خداوند متعال کسی قادر به فتح خرمشهر نبود.

وی اضافه کرد: دشمن بعثی به گونه‌ای سلاح، تجهیزات و امکانات مدرن و پیشرفته را در خرمشهر به کار برده بود که اطمینان داشت کسی نمی‌تواند آن را آزاد کند.

امام جمعه میناب مقاومت و ایثار رزمندگان را مهم‌ترین عامل در پیروزی عملیات‌های مختلف در طول جنگ تحمیلی ذکر کرد و افزود: ایثار رزمندگان و ایمان ملت وعده الهی را در فتح خرمشهر تحقق بخشید.

معتمدی‌فر با بیان اینکه باید از روحیه رزمندگان در طول جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس درس گرفت، افزود: اکنون و در این برهه از زمان نیز باید با بهره‌گیری از روحیه ایثار و مقاومت با فشارها و تحریم‌های دشمنان مقابله کرد چرا که این عنصر می‌تواند تحریم‌های معاندان را از بین ببرد.

خطیب جمعه میناب در بخش دیگری از خطبه‌ها به اهمیت انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه احراز صلاحیت نامزدها از گام‌های ابتدایی انتخابات به شمار می رود که پشت سرگذاشته شده، افزود: شورای نگهبان در این راستا به وظیفه ذاتی و شرعی خود عمل کرد.

وی وجود افراد از جریان‌های فکری مختلف در کاندیداهای تایید شده را بیانگر آزادی انتخابات عنوان کرد و گفت: افراد تایید شده و کسانی که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان تایید نشده باید با تمکین در برابر قانون، بلوغ و رشد سیاسی خود را به ملت ثابت کنند.

وی همچنین گفت: دشمنان ملت ایران اعم از غرب، دشمنان داخلی، عرب های خود فروخته، اروپا و اصحاب بی بی سی بدانند که آرزوی تکرار فتنه 88 را به گور خواهند برد.

امام جمعه میناب در ادامه با تشریح حماسه سیاسی و اهمیت تحقق آن برای تشخیص فرد اصلح اظهار داشت: رئیس جمهور آینده باید قوی و امین، حفیظ و کاردان باشد.

معتمدی فر آگاهی از سیاست بین المللی و دنیا شناسی را از نیازهای رئیس جمهور آینده ذکر کرد و بیان داشت: دشمن درست کردن هنر نیست بلکه باید هنر دوستیابی را بلد بود.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور باید به حدی در زمینه حفظ شان رهبری حفیظ و علیم باشد که اگر رهبری نظام به او گفت بمیرد تردید نکند.

معتمدی‌فر با ذکر این جمله که ولایت فقیه ثمره سال‌ها تلاش و اشک علما در طول تاریخ است، گفت: اگر کسی راهی را غیر از تبعیت از رهبری برگزیند مردم رای خود را از او پس می‌گیرند.

امام جمعه میناب همچنین به تشریح اوضاع در سوریه پرداخت و گفت: وهابیت و کسانی که به دنبال اغتشاش و ناامنی در بلاد مسمانان هستند باید از زمانی که بزرگان شیعه و اسلام فتوای مقابله به آنان بدهند در هراس باشند.

انتهای پیام/88004/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول