اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

7 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری معتکف شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از شرکت 7 هزار نفر در مراسم اعتکاف امسال خبر داد.

7 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری معتکف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‎الاسلام رحمت الله اروجی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد معتکف در ایام البیض امسال در 103 مسجد استان مستقر شدند.

وی به فعالیت 98 نفر از ائمه جماعات و روحانیون مستقر و خود استقرار و 60 مبلغه چهارمحال و بختیاری در پایگاه‌‎های اعتکاف اشاره و تصریح کرد: در این مدت سه مبلغ متخصص، 28 مبلغ و 12 مبلغه از حوزه علمیه قم هم به استان اعزام شده و به ترویج نشر ارزش‌های اسلامی میان معتکفین پرداختند.

اروجی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در مراسم اعتکاف امسال، گفت: توزیع 5 هزار جلد وی‍ژه‌نامه اعتکاف با عنوان سه قدم مانده به صبح و 2 هزار جلد کتاب اعتکاف سلوک منتظران در مساجد، تهیه بسته‌های فرهنگی، برپایی نماز جماعت، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با موضوع مبانی اعتقادی و دینی با عنوان حلقه‎های معرفت از جمله این برنامه‌‎ها محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برپایی کتابخانه موقت، دعوت از سخنرانان و قاریان ممتاز کشوری و بین‌المللی، برگزاری مسابقات فرهنگی، فضاسازی تبلیغی در مساجد، اجرای طرح یاوران نماز و مشاوره مذهبی از جمله برنامه‌های اجرایی در مراسم اعتکاف امسال است.

وی برگزاری مسابقه رادیویی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این مراسم برشمرد و افزود: به 180 نفر از برندگان این مسابقه کتاب مفاتیح الحیات و 30 کارت هدیه یک میلیون ریالی اهداء می‌شود.

اروجی با اشاره به آثار فردی و اجتماعی اعتکاف، گفت: پاکی و نجات، فرصتی برای خدایی شدن، گاه تأمل از جمله آثار فردی اعتکاف به شمار می‎رود.

وی ادامه داد: دعوت به خوبی‎ها، سنتی نیکو برای جامعه، دفاع از ارزش‎ها نیز از آثار اجتماعی اعتکاف محسوب می‎‏شود.

انتهای پیام/68001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول