اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تبلیغات اسلامی لردگان:

701 نفر در لردگان معتکف شدند

سرپرست تبلیغات اسلامی لردگان از معتکف شدن 701 نفر در مساجد این شهرستان خبر داد.

701  نفر در لردگان معتکف شدند

احمدرضا خدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با آغاز مراسم اعتکاف افزون بر 701 نفر از برادران و خواهران لردگانی در 13 مسجد این شهرستان معتکف شدند.

وی افزود: اعتکاف به معنای عزلت و گوشه نشینی نیست بلکه به معنای بریدن از دنیای فانی و اتصال به آخرت است.

خدری تصریح کرد: قرائت قرآن، زیارت عاشورا، دعای توسل، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ اقامه نماز جماعت و دعاهای مخصوص اعتکاف از جمله برنامه‌های مراسم اعتکاف است.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان لردگان استقبال جوانان و نوجوانان را در مراسم اعتکاف امسال خوب ارزیابی کرد و گفت: اعتکاف حکمت‌ها و فوائد بسیاری دارد ایجاد زمینه مساعد برای اندیشه و فکر و خردورزی، فراهم شدن فرصت نیایش، نماز و تلاوت قرآن و فراهم آمدن زمینه توبه و بازگشت را از جمله این حکمت‌ها محسوب می‎شود.

وی از اعتکاف به عنوان راهکاری برای کاهش جرائم نام برد و افزود: اگر معنویت در جامعه بالا باشد، بسیاری از جرائم کم خواهد شد، به عبارتی باید بیان کرد که؛ بشر امروزی از فقدان معنویت رنج می‌برد.

خدری تأکید کرد: ایام اعتکاف فرصت مناسبی برای جدا شدن انسان از دلبستگی‌های دنیوی، پیوند با معنویات و آشنایی بیشتر با ذات احدیت است، اعتکاف جدا شدن از عالم ظاهر و انس گرفتن با خداوند متعال است.

انتهای پیام/68001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول