اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین سمینار توسعه ایران

شهردار سیدان مرودشت برترین شناخته شد

شهردار شهر سیدان مرودشت در نخستین سمینار توسعه ایران به عنوان برترین شهردار کشور انتخاب شد.

شهردار سیدان مرودشت برترین شناخته شد

شهردار سیدان مرودشت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرودشت اظهار داشت: نخستین سمینار توسعه ایران در گروه شهرهای کم‌جمعیت که از بزرگترین اتفاقات علمی و تخصصی کشور در عرصه ارزیابی و معرفی خدمات مدیران شهری و استانی بود سهم کلیدی و بسزایی در فرآیندهای مدیریتی شهرهای ایران دارد.

ابوذر چراغی افزود: برای نخستین بار این سمینار با هدف معرفی و تقدیر از خدمات و ارتقای سطح دانش مدیران بر اساس استانداردهای روز دنیا در تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی این سمینار نیز به‌صورت کاربردی در سه محور علوم مدیریت شهری، مدیریت بحران و مدیریت شهر الکترونیک با محتوای به روزترین نکات دانش مدیریت برگزار شد که نکات آموزنده‌ای در بر داشت.

شهردار سیدان اضافه کرد: از اهداف دیگر این سمینار معرفی برترین‌های شوراها و شهرداران در هر استان و سپس هفت برگزیده در این سه بخش در سطح ملی بود و به برگزیدگان کشوری لوح زرین جشنواره تعلق گرفت.

چراغی ادامه داد: شهرداری سیدان در زمینه مدیریت بحران، گردشگری و ترویج فرهنگ عمومی در یک‌سال گذشته اقدامات موفقیت‌آمیزی انجام داده که در این سمینار از نظر داوران حائز اهمیت و در انتخاب برترین شهردار تاثیرگذار بوده است.

به گزارش فارس، شهر سیدان مرکز بخش سیدان یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های شهرستان مرودشت به شمار می‌رود که در 25 کیلومتری شمال شرق این شهر واقع شده است.

این شهر تولیدات زراعی عمده‌ای مانند گندم، ذرت، کلزا، گوجه فرنگی، برنج، چغندر قند دارد و حدود 43 درصد از سطح زیرکشت اراضی زراعی سیدان را گندم تشکیل می‌دهد.

500 هکتار از اراضی این شهر کوچک را باغات تشکیل می‌دهد و انار، انگور، گردو، بادام، هلو و زردآلو از عمده محصولات باغی این شهر به‌شمار می‌رود.

وجه تسمیه سیدان از کلمه سید گرفته شده و به دلیل اینکه اکثریت ساکنان این شهر از سادات هستند به این نام شهرت یافته است.

با مهاجرت سه نفر از سادات جلیل‌القدر از مدینه منوره در سده‌های نخستین هجری و سکونت در این مکان به سیدان شهرت یافته است.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول