اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعلام زمان دیدار پلی‌آف

مسیر پاس برای رسیدن به لیگ برتر دشوار می‌شود

پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره رأی نهایی تبانی در لیگ دسته اول گروه «ب» اعلام شد و پاس همدان راهی پلی‌آف شد تا در مسیری دشوار برای رسیدن به لیگ برتر قرار گیرد.

مسیر پاس برای رسیدن به لیگ برتر دشوار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در سال 86 انتقال تیم پاس از تهران به همدان موجی از امید و تکاپو را در بین جوانان این شهر به راه انداخت تا همدانی‌ها در سطح اول فوتبال ایران شاهد تیمداری باشند.

پاس در لیگ هفتم، درخشش بسیار خوبی داشت و در پایان این لیگ به مقام پنجمی رسید اما از این فصل به بعد روند نزولی پاس در همدان آغاز شد که در لیگ هشتم در مقام دوازدهمی و در لیگ نهم به طور معجزه‌آسایی با برد ناپلئونی برابر تراکتورسازی در لیگ برتر ماند.

اما لیگ دهم پایان حضور پاس در لیگ برتر بود و خیلی زود موجی از ناامیدی استان همدان را فراگرفت و تیمی که روزی آخرین قهرمانی فوتبال ایران را در رده باشگاهی در آسیا کسب کرده بود به لیگ دسته اول فوتبال سقوط کرد.

صعود دوباره پاس همدان به لیگ برتر برای همه هواداران این تیم و مردم همدان به چیزی مانند معجزه شبیه بود.

این تیم در نخستین فصل سقوط خود با فراز کمالوند سرمربی مشهور این روزهای فوتبال ایران فصل را آغاز کرد.

تحمیل هزینه‌های گزاف این مربی به تیم و باشگاه در تمام زمینه پشتیبانی، اداری، فنی و حتی تدارکاتی تیم باعث شد تا در نیمه فصل تیم پاس رها شود و دوباره کار به بازگشتن وینگوبگوویچ به همدان برسد اما وینگو هم نتوانست نتایج خوبی با پاس بگیرد تا صعود به لیگ برتر برای همدانی‌ها به یک آرزوی بر باد رفته تلقی شود.

در فصل گذشته عبدالحمید رمضانی مرد کارکشته فوتبال، مدیرعاملی پاس همدان را بر عهده گرفت و کار خود را با وینگوبگوویچ آغاز کرد اما وینگو که در رؤیای رسیدن به پرسپولیس بود در میانه کار دست پاس همدان را رها کرد و رمضانی امید طیری را جایگزین وی کرد.

در این فصل مشکلات مالی در تیم پاس بیداد می‌کرد و در حالیکه بازیکنان در انتهای فصل بودند تنها 20 درصد از قراردادهای خود را دریافت کرده بودند اما در هفته‌های پایانی پاس نتایج خوبی را کسب کرد.

در هفته بیست و سوم نیز با شکست یادآوران شلمچه جان دوباره‌ای را در جدول گرفت و در سه هفته پایانی دو برد برابر راهیان کرمانشاه و شهرداری یاسوج و یک تساوی برابر مس رفسنجان باعث شد تا پاس تنها با دو امتیاز اختلاف از قهرمانی و یک امتیاز اختلاف از رسیدن به پلی‌آف باز بماند و با رتبه سوم لیگ دسته اول را به پایان برساند.

اما این پایان کار نبود و بعد از پایان یافتن لیگ دسته اول در گروه «ب» بحث تبانی در این گروه بسیار شدت گرفت و پرونده رسیدگی به این مسائل در کمیته انضباطی فوتبال مورد بررسی قرار گرفت و هر روز پرده‌ای از این موضوع در رسانه‌ها اکران می‌شد.

پس از کش و قوس‌های فراوان رأی بسیار سنگینی برای تبانی‌کنندگان اعلام شد سقوط شهرداری تبریز به لیگ دسته اول امید را به اردوی تیم پاس بازگرداند اما باید منتظر رأی کمیته استیناف می‌بودیم تا این رأی قطعی شود.

بعد از گذشته چند روز کمیته استیناف رأی قاطع‌تری را اعلام کرد و شهرداری را بدون هیچ اجحافی به لیگ دسته دوم فرستاد تا فراز کمالوند با رنسانسی که در این باشگاه انجام داد باعث شود که شهرداری تبریز رسماً تمام تیم‌های ورزشی این باشگاه را تعطیل کند.

شهرداری تبریز که قهرمان لیگ دسته اول فوتبال گروه «ب» بود پس از سقوط به لیگ دسته دوم باعث شد استقلال خوزستان جای این تیم را در صدر جدول بگیرد و پاس هم به جای استقلال صنعتی خوزستان راهی پلی‌آف شود.

براساس دستورالعمل دپارتمان سازمان لیگ آزادگان، امسال 2,5 تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود و 4,5 تیم از لیگ برتر به لیگ اول سقوط می‌کنند، همچنین هشت تیم از لیگ اول به لیگ دو سقوط و چهار تیم از لیگ دو به لیگ اول سقوط می‌کنند و فصل آینده رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور با حضور 26 تیم و لیگ برتر تنها با 16 تیم برگزار خواهد شد.

از همین رو این موضوع باعث شده که کار تیم صعودکننده از لیگ دسته اول به لیگ برتر بسیار دشوار شود.

تیم صعودکننده به پلی‌آف در گروه «الف» مس سرچشمه و در گروه «ب» پاس همدان است و این دو تیم پس از برگزاری دو بازی سنگین با یکدیگر باید به مصاف تیم چهاردهم لیگ برتر یعنی ذوب آهن اصفهان بروند و بعد از انجام بازی رفت و برگشت تکلیف تیم لیگ برتری مشخص می‌شود.

آیا این عدالت است؟ این موضوعی است که به بحث این روزهای هواداران و مردم تبدیل شده به خصوص مردم همدان و سرچشمه که چطور می‌شود سطح دو تیم از لیگ دسته اول و لیگ برتر و امکانات آن‌ها با هم برابر باشد آیا تیم پاس یا مس توان شکست دادن ذوب آهنی را که از بازیکنانی که در تیم ملی بازی می‌کنند مانند محسن مسلمان که در لحظه توان تغییر نتیجه را دارند را خواهد داشت؟ شاید حداقل باید این موضوع را بسیار دشوار نه غیرممکن تصور کنیم.

اما فارغ از این موضوع امروز همه مسئولان استان همدان از استاندار ورزش‌دوست تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همدان و مدیرکل ورزش و جوانان، مردم همدان و همه و همه دست به دست همه داده و با هم متحد شده‌اند تا صلابت و بزرگی پاس را دوباره باز گردانند.

برنامه مسابقات پلی‌آف لیگ دسته اول:

دیدار رفت پاس همدان ـ مس سرچشمه روز یکشنبه مورخ پنجم خرداد ساعت 17 در ورزشگاه قدس همدان و دیدار برگشت مس سرچشمه ـ پاس همدان روز پنج‌شنبه مورخ نهم خرداد ساعت 16:30 در ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه برگزار می‌شود.

==================

گزارش از محمدرضا بهرامی‌صفت

==================

انتهای پیام/89018/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول