اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شوش:

شورای نگهبان وظیفه شرعی خود را به نحو احسن انجام داد

امام جمعه شوش گفت: بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان از روی بررسی دقیق و منصفانه و در برگیرنده مصلحت کشور بود.

شورای نگهبان وظیفه شرعی خود را به نحو احسن انجام داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، حجت‌الاسلام سید محمد امام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شوش اظهار کرد: انتخابات امسال کلید پیشرفت کشور را در بر خواهد داشت.

وی با اشاره به عملکرد شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان هم وظیفه شرعی و الهی خود را به نحو احسنت انجام و هم مصلحت نظام را نیز خوب تشخیص و درست انجام داد و درست اعلام کرد.

امام جمعه شوش در رابطه با افرادی که احراز صلاحیت نشدند تصریح کرد: شورای نگهبان افرادی که حائز شرایط نبودند را تأیید نکرد و این کار بجایی بود.

وی انتخاب شورای نگهبان را بسیار سنجیده عنوان کرد و افزود: شورای نگهبان با تعیین افرادی از سلایق مختلف باعث شد که مردم با سلایق مختلف سیاسی از این هشت کاندیدا انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام سید محمد امام ادامه دارد: آگاهی و بصیرت و همراهی مردم با شورای نگهبان و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های که توسط مردم و شخصیت‌های علمی مذهبی از شورای نگهبان شد باعث شد موضوع بررسی و اعلام تایید صلاحیت‌ها بدون حاشیه صورت گیرد.

وی با اعلام حمایت نمازگزاران شهرستان شوش از نظر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: برای همیشه از قانون و شورای نگهبان حمایت کامل خواهیم کرد.

*فتح خرمشهر نشأت‌گرفته از ایمان به خداوند بود

امام جمعه شوش با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد سال روز فتح خرمشهر اظهار کرد: فتح خرمشهر یک اتفاق بسیار بزرگی بود که صدام و اربابان آن را باور نمی‌کردند به طوری که با آن نیروهای نظامی تا دندان مسلح، مقابل اراده و استقامت جوانان میهن تن به شکست دادند.

وی با اشاره به دلیری جوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: روحیه و استقامتی که آن زمان وجود داشت یک روحیه الهی و نشأت‌گرفته از ایمان به خدا بود.

خطیب نماز جمعه شهرستان شوش خاطرنشان کرد: مردم خرمشهر چنان پایداری و ایستادگی از خود نشان دادند که در همان ابتدای جنگ تحمیلی، به مقابله با دشمن و همچنین بسیاری از پیشروی‌های دشمن را خنثی کردند.

وی افزود: 43 روز مردم قهرمان خرمشهر در شهر ماندن و جلوگیری از ورود لشکر بعثی کافر به خرمشهر در نوبه خود بی‌نظیر بود.

امام جمعه شوش با اشاره به اولین شهید روحانی که در جنگ تحمیلی به شهادت رسید افزود: این شهید در روحیه رزمندگان و مردم خرمشهر بسیار تأثیرگذار بود و آن قدر در خرمشهر ماند و مقاومت کرد تا به درج رفیع شهادت نائل آمد و باعث الگو گیری سایر هم رزمندگان خود شد.

وی با اشاره به ثبت مقاومت خرمشهر در تاریخ خاطرنشان کرد: مقاومت در برابر ظلم عاقبتی جز پیروزی نخواهد داشت و این را مردم خرمشهر و بسیجیان عزیز ثابت کردند.

*سالروز افتتاح مجلس شورای اسلامی

حجت‌الاسلام سید محمد امام در فرازی دیگر از خطبه‌های این هفته خود افزود: 7 خرداد سالروز افتتاح مجلس شورای اسلامی و اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 59 است.

وی با اشاره به یک ساله شدن مجلس نهم گفت: نمایندگان مردم در مجلس باید توجه کنند که قانونی را در اولویت کار خود قرار دهند که مورد نیاز جامعه باشد و بتوانند با تصویب این قوانین پیشرفتی در کشور به وجود آورند.

امام جمعه شوش تصریح کرد: اگر کشور بر طبق قانون حرکت کند پیشرفت خواهد کرد و لازمه آن تصویب قانون‌های درست و سنجیده است.

وی گفت: انتظار داریم که مجلس شورای اسلامی با وضع قانون‌های مشخص و مفید بتواند در بهتر شدن وضعیت اقتصادی و اشتغال جوان بیش از بیش بهتر عمل کند.

*برگزاری جشنواره حکمت علوی

امام جمعه شوش با اشاره به ایام ولادت امیرالمؤمنین گفت: اولین جشنواره تجسمی حکمت علوی در شهرستان شوش برگزار می‌گردد.

وی تصریح کرد: افرادی که در زمینه‌های هنری استعداد دارند در این جشنواره شرکت کنند.

حجت‌الاسلام سید محمد امام تصریح کرد: این جشنواره باهمت بنیاد نهج‌البلاغه شهرستان شوش برگزار می‌شود که این بنیاد دانشکده مجازی حدیث و موسسه قرآن و عترت ترنم آوای نور را نیز چندی پیش راه‌اندازی کرده بود.

*الگو گیری از زندگی حضرت زینب کبری (س)

امام جمعه شوش در پایان خطبه امروز خود با اشاره به شهادت حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد: زنان و دختران ما باید با الگوی از زینب کبری (س) بتوانند تحولی عظیم در بنیان خانواده به وجود آورند.

وی افزود: اگر این شهیده بزرگوار نبود حادثه کربلا در کربلا می‌ماند و این جاودانگی را پیدا نمی‌کرد.

حجت الاسلام سید محمد امام امامت تصریح کرد: صبر، جهاد، عفاف و حجاب حضرت زینب کبری (س) بهترین الگو برای زنان و دختران ما است.

انتهای پیام/2329/خ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول