اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

تأیید صلاحیت‌ها به معنای رد صلاحیت و فسق دیگر نامزدها نیست

امام جمعه موقت اصفهان گفت: تأیید صلاحیت برخی کاندیداها به معنای رد صلاحیت و فسق دیگر نامزدها و نداشتن صلاحیت پست‌های پایین‌تر نیست.

تأیید صلاحیت‌ها به معنای رد صلاحیت و فسق دیگر نامزدها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان در مسجد امام این شهر، ضمن تبریک ولادت مولود کعبه(ع)، اظهار کرد: تقوا به معنای اجتناب از گناهان است.

وی افزود: قرآن تقوا را سفارش همه انبیا دانسته و امام زمان(عج) نیز همه گفتارها را حول محور تقوا جمع می‌کنند چرا که سبب کرامت نفس بوده و پاک‌ترین زراعت وجود انسان است.

وی ادامه داد: تقوا بهترین همراه انسان بوده و سبب عصمت وی می‌شود و بهترین عبادت توابین و تنها راه تصدیق عملی توبه آنهاست.

مهدوی خاطرنشان کرد: انسان متقی مالک بر خواسته‌های نفس خویش است و این در حالی است که مملوک او دیده نمی‌شود و این شخص از بهترین مردم در دنیا و آخرت است.

وی گفت: تقوا مایه جمال مؤمنان، کلید صلاح انسان، دلیل دین، نشانه یقین و سپر بلای اوست چرا که کسی که تقوا را رعایت کند، تقوا نیز حافظ او خواهد بود.

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به ویژگی امین در زیارت امین‌الله برای معصومین، تأکید کرد: امام(ع) امین خدا در زمین بوده و این امین بودن خداوند حداقل سه معنا دارد.

وی در بیان معنای نخست ویژگی امین گفت: معنای ابتدایی این کلمه امانت در ابلاغ پیام خداوند به مردم است که لازمه آن اعتراف به عصمت امام(ع) است که تبعیت ما از فرمان امام(ع) را در پی دارد.

مهدوی  با اشاره به معنای دیگر امین اظهار کرد: معنای دیگر این کلمه امانت بودن این بزرگواران در میان مردم است که انسان‌ها در حفظ این امانت‌های الهی خیانت کرده‌اند.

وی با اشاره به معنای سوم این کلمه افزود: معنای دیگر این کلمه امین بودن امام(ع) در اسرار الهی است چراکه خداوند در خلقت اسراری دارند که امامان هستند که خدا برای سر خود آنان را اختیار کرده است.

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس،تصریح کرد: این روز مقاومت، ایثار و پیروزی است و همان‌گونه که ملت ایران در آن روز مقابل دشمن ایستادگی کردند تا شامل نصرت الهی شدند امروز نیز باید در مقابل تحریم‌ها، شبیخون‌های فرهنگی، علمی و فناوری، گوش به فرمان رهبری ایستادگی کرد تا بار دیگر شاهد همان نصرت الهی خرمشهر باشیم.

وی درباره تأیید صلاحیت نامزدها گفت: تأیید صلاحیت برخی به معنای رد صلاحیت و فسق دیگر نامزدها نیست بلکه وجود موانعی از جمله کهولت یا عدم رجل سیاسی بودن است و به معنای نداشتن صلاحیت پست‌های نازل‌تر نیست.

مهدوی ادامه داد: به همه کاندیداها این نکته را گوشزد می‌کنم که حفظ آرامش بسیار مهم بوده و ایجاد تفرقه به زیان کشور است.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان میزان برای تعیین مصداق قانون بوده و شرعیت و پشتوانه نظام به دست شورای نگهبان است، تأکید کرد: انتخابات در ایران به یک رویداد بین‌المللی تبدیل شده و همه دنیا به آن چشم دوخته‌اند.

خطیب نماز جمعه اصفهان در بیان ویژگی‌های رئیس‌جمهور آتی تاکید کرد: رئیس‌جمهور آینده باید بتواند عزت ایران را تقویت کرده، علم و حکمت را در کشور بالا برد، فقر را زدوده و تورم را کاهش دهد.

انتهای پیام/2301/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول