اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

رئیس جمهور در مقام ناجی ملت نیست

امام جمعه شیراز گفت: هیچ رئیس جمهور، دولت و قدرتی نمی‌تواند در جایگاه ناجی ملت قرار گیرد.

رئیس جمهور در مقام ناجی ملت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: اعتکاف یعنی سه روز از اذان صبح تا پایان اذان مغرب تا روز سوم انسان برای خدا و به انگیزه تقرب الی‌الله تعالی از مساجد جامع اعم از مسجدالحرام، مسجدالنبی، مسجد کوفه و مسجد جامع بصره خارج نشود.

وی افزود: فقها فتوا داده‌اند که برگزاری اعتکاف در مساجد بزرگ و جامع شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز قابل قبول است.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: روزه گرفتن سه روزه شرط اساسی اعتکاف و روز سوم از نظر وجوب بیشتر مورد تاکید است.

وی بیان کرد: معامله به هر شکل در ایام اعتکاف حرام است و معتکف نمی‌تواند به شکل پیامک و تلفنی نیز مباحث خرید و فروش دنیوی را پیگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: هرگونه امور جنسی اعم از عقد، نکاح، شهود در عقد، اجرای صیغه و تمام آن مواردی که برای احرام بیان شده در اعتکاف نیز به عنوان محرمات بیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف از دوران بنی‌اسرائیل، ابراهیم خلیل و حتی پیش از آن مطرح بوده و ابراهیم خانه خدا را برای معتکفان آماده کرد.

ایمانی با بیان اینکه این سنت الهی در میان انبیای بزرگ مطرح بوده است ابراز داشت: از امروز برادران و خواهران متدینی در مساجد کشور اعتکاف خود را آغاز کردند و تا وقت اذان مغرب روز پانزدهم ماه رجب جز برای موارد ضروری حق خروج از مسجد را ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: اینکه برای وفات حضرت زینب کبری (س) اصطلاح شهادت به کار می‌رود به دلیل آن است که وفات ایشان در نتیجه صدمات و لطمات ایام عاشورا رخ داد.

وهابیون تکفیری هند جگرخوار را احیا کردند

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه گفت: یکی از معضلات دنیای اسلام جریان فکری و عملی تکفیری وهابیون و سلفی‌ها است.

وی افزود: همان‌طور که بهائیت در میان شیعیان توسط انگلیس ساخته شد، وهابیت نیز در میان اهل سنت به وجود آمد که نیروهایی از درون و به نام دین این دو را تضعیف کنند.

ایمانی ادامه داد: صحنه‌های بسیار زشتی که از حرکات این‌ها در فتنه سوریه دیده شد جهان را شگفت‌زده کرد چنانکه به نبش قبر صحابی پیامبر دست یازیدند و مسلمانی را کشته و قلب وی را به دندان کشیدند.

وی این اعمال را تداعی کننده رفتار هند جگرخوار و اهانت به پیکر حمزه سیدالشهدا دانست و بیان کرد: این افراد نه به شیعه علاقه دارند نه به سنی و صهیونیست‌های مسیحی هستند که ریش و تسبیح اسلامی دارند و نماز می‌خوانند و در عمل تامین کننده منافع اسرائیل غاصب محسوب می‌شوند.

ایمانی به اقدامات گذشته وهابیون در تخریب گنبد پیامبر و اینکه مخالفت گسترده مسلمانان سراسر جهان مانع اقدام وهابیون برای تخریب قبر پیامبر شد، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این افراد صندوق قبر حضرت ابوالفضل را آتش زدند و با آتش آن قهوه درست کردند و قصد حمله به نجف را نیز در سر داشتند که نتوانستند.

ایمانی این جریان منحرف را معضلی بزرگ برای دنیای اسلامی توصیف و اضافه کرد: تمام مسلمانان و علمای اعلام از شیعه و سنی باید در مقابل این انحراف ایستادگی کنند.

وانمود کردن خود به عنوان ناجی ملت مبنای عقلی ندارد

امام جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار داشت: هیچ رئیس جمهور، دولت و قدرتی نمی‌تواند در جایگاه ناجی ملت قرار گیرد.

وی افزود: نظام ما نظام ولایی است و هر کس می‌خواهد رئیس جمهور شود باید بداند سیاست‌های کلان نظام اعم از جنگ، صلح و مذاکره در مورد انرژی هسته‌ای طبق قانون اساسی در اختیار رهبری است.

ایمانی بیان کرد: نجات‌دهنده در شرایط بحرانی معنا پیدا می‌کند و در آن شرایط رهبری روسای سه قوه را دعوت کرده و سیاست واحدی را برای نجات کشور اتخاذ می‌کنند.

وی شاهد این مدعا را در این مسئله ذکر کرد که زمانی مشکلی برای خود رئیس جمهور پیش آید باید توسط رهبری حل شود.

نماینده ولی فقیه در فارس دولت‌ها را مامور به پیگیری امور اجرایی مملکت در چارچوب قانون دانست.

وی همچنین کاندیداها را از سیاه‌نمایی و تخریب اقدامات دولت‌های گذشته بر حذر داشت و افزود: پرهیز از اسراف و تبذیر در هزینه‌های انتخاباتی، پرهیز از سیاه‌نمایی و خودداری از دادن وعده‌های غیرعملی که در حیطه اختیار قوه مجریه نیست باید توسط کاندیداهای ریاست جمهوری لحاظ شود.

نماینده ولی فقیه در فارس در پایان برخی خط‌کشی‌ها مبنی بر اینکه فلان کاندیدا در مقابل نظام یا دولت یا رهبری است را توطئه دشمن برای ایجاد اختلاف توصیف کرد و تصریح کرد: داوطلبان در چارچوب نظام رقابت انتخاباتی دارند.

انتهای پیام/ 2448/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول