اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان:

درک اسلام حقیقی در ولایت‌پذیری است / ولایت دژ محکم نفوذناپذیر

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه اگر کسی به ولایت توجهی نداشته باشد بویی از اسلام حقیقی نبرده است، گفت: افراد خود را در دژ محکم ولایت جای دهند در آن صورت هیچ دشمنی نمی‌تواند بر آنها غلبه کند.

درک اسلام حقیقی در ولایت‌پذیری است / ولایت دژ محکم نفوذناپذیر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام محمد جوادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: ولایت از مسائل اساسی دین مبین اسلام است به طوری که نبوت، امامت و ولایت از هم جدایی‌ناپذیرند.

وی با بیان اینکه اگر کسی به ولایت توجهی نداشته باشد بویی از اسلام حقیقی نبرده است، تأکید کرد: اگر افراد خود را در دژ محکم ولایت جای دهند در آن صورت هیچ دشمنی نمی‌تواند بر آنها غلبه کند.

* توجه به ولایت ما را شکست‌ناپذیر می‌کند

امام جمعه موقت همدان دل سپردن به بیانات و سخنان ولایت را عامل شکست‌ناپذیری دانست و گفت: توجه به این مهم ما را در مسیر حق و حقیقت قرار می‌دهد در غیر این صورت به انحراف کشانده می‌شویم.

وی در ادامه اظهار داشت: دشمنان لایعقل اسلام که ولایت را از توحید و نبوت جدا کردند تنها برای خود و پیروانشان بدبختی خریده‌اند.

جوادی با اشاره به حدیث « ولایت علی بن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی» گفت: منظور از علی(ع) تمام 14 معصوم(ع) هستند چون «کل نور واحد».

وی با بیان اینکه ولایت حضرت علی(ع) بر تمام انبیاء نیز بوده است، ابراز داشت: در حدیثی آمده هر کس می‌خواهد حضرت آدم(ع) را ببنید به چهره علی(ع) بنگرد، هر کس می‌خواهد نوح نبی را ببیند به علی (ع) نگاه کند و به همین ترتیب نام پیامبران الهی برده می‌شود تا به نام مبارک حضرت رسول(ص) می‌رسد.

* تولد حضر علی(ع) در کعبه معجزه الهی

امام جمعه موقت همدان در بخش دیگری از سخنانش تولد حضرت علی(ع) در کعبه را یکی از معجزات الهی دانست و با طرح این سئوال که چرا خدای متعال دیوار کعبه را شکافت تا فاطمه بنت اسد وارد آن شود در صورتی که ورود به کعبه از طریق درب آن نیز امکان‌پذیر بود در پاسخ به آن گفت: این موضوع جلوی تمام حرف و حدیث‌های بعدی را می‌گرفت چون حضرت ابی‌طالب (ع) کلیددار کعبه بودند و ممکن بود این شائبه پیش آید که مادر علی(ع) از این طریق وارد کعبه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این روزها میلیون‌ها جوان و نوجوان ایرانی در مساجد سراسر کشور معتکف شده‌اند، آن را به برکت نظام جمهوری اسلامی دانست.

جوادی از فتح خرمشهر سخن راند و ابراز داشت: آسایش و آرامش امروز ما مدیون و مرهون مجاهدت و ایثارگری‌های شهدا و خانواده‌های آنان است.

وی در ادامه با اشاره به رأی شورای نگهبان در تأیید صلاحیت کاندیداها گفت: شورای نگهبان با بررسی‌های خود مطابق قانون آن دسته از افرادی که دارای صلاحیت ریاست جمهوری بودند را تأیید کرد.

امام جمعه موقت همدان گفت: این کار به معنای رد افرادی که تأیید صلاحیت نشده‌اند نیست چون آنها محترم بوده و می‌توانند در دیگر پست‌ها و منصب‌ها فعالیت کنند.

وی در پایان سخنانش خواستار حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح شد و تأکید کرد: اصلح کسی است که ولایت‌پذیر باشد.

انتهای پیام/89002/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول